کد خبر: ۱۱۷۵۰
حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اعلام کرد: طرح جامع خودکفایی گوشت قرمز که هفته گذشته تصویب شد از امروز دوشنبه اجرا می‌شود.

سعید سلطانی گفت: طرح جامع خودکفایی گوشت قرمز از امروز با ارسال فرم قرارداد به استان‌ها برای انعقاد قرارداد دامداران با شرکت پشتیبانی امور دام اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح به پرواربندان به ازای هر کیلوگرم دام زنده، پنج کیلوگرم علوفه داده می‌شود که این علوفه شامل 2.5 کیلوگرم جو به قیمت کیلویی 590 تومان و 1.5 کیلوگرم ذرت کیلویی 600 تومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ادامه داد: برای پرواربندی گوسفند، چک شش ماهه به شرکت پشتیبانی امور دام داده می‌شود که بدون کارمزد پس از پرواربندی گوشت، بهای علوفه از گوشت کاسته شده و بقیه پول را به پرواربندان تحویل می‌شود. همچنین یک کیلوگرم سبوس 250 تومانی به صورت نقدی به پرواربندان داده می‌شود.

تولید یک میلیون تن گوشت قرمز و 10 میلیون تن شیر در امسال

سلطانی درباره ظرفیت تولید گوشت قرمز عنوان کرد: ظرفیت تولید این محصول پروتئینی در کشور حدود یک میلیون و 250 هزار تن است که در حال حاضر با احتساب دام‌های قاچاق، سالانه حدود یک میلیون تن گوشت قرمز تولید می شود و 250 هزار تن ظرفیت خالی در کشور وجود دارد.

به گفته وی از چند ماه گذشته صادرات گوشت قرمز ممنوع شده و بر قاچاق آن نظارت بیشتری صورت گرفته است که سبب بهبود وضعیت تولید گوشت قرمز خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با اشاره به وجود 12.5 میلیون تن ظرفیت تولید شیر در کشور گفت: در سال جاری حدود 9 میلیون و 800 هزار تن شیر تولید می‌شود و حدود دو میلیون و 700 هزار تن ظرفیت خالی وجود دارد.

 

نظر شما
ادامه