کد خبر: ۱۱۸۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امنیت غذایی کشور از لحاظ کمی و کیفی ارتقای شایانی پیدا کرده است.
دکتر سیدمحسن دستور ‌‌در سفر به شهرستان بم با اشاره به موقعیت خاص و ظرفیت‌های شهرستان‌های شرقی استان کرمان اظهار داشت: این منطقه از نقش بسیار مهم و موثری در استان کرمان برخوردار است که باید فعالیت‌های بیشتری به ویژه در مناطق روستایی انجام شود.

وی از افزایش اعتبار سازمان دامپزشکی در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و عنوان کرد: برای توسعه خدمات خود به ویژه به مناطق روستایی آمادگی تامین اعتبار لازم را داریم.

دستور با اشاره به اینکه مسائل مربوط به امنیت غذایی کشور از لحاظ کمی و کیفی ارتقای شایانی پیدا کرده است، افزود: در بحث بیماری‌های مشترک با توجه به همراهی خوب وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های هم جهت مانند وزارت بهداشت و درمان به توفیقات خوبی دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به همجواری استان کرمان با مرزهای شرقی کشور از وضعیت نابسامان بهداشت دام در کشورهای افغانستان و پاکستان خبر داد و گفت: با توجه با اقدامات خوب پیشگیرانه شاهد شیوع بیماری در بین دام‌های منطقه نبوده‌ایم، اما از زمان آغاز قاچاق دام در منطقه شاهد افزایش میزان بیماری‌های مشترک در گوشه و کنار کشور بوده‌ایم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به بازدید از کشتارگاه نیمه صنعتی بم که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، ابراز داشت: در سطح استان کرمان فضای این چنینی کمتر وجود دارد، تلاش می‌کنیم با کمک ویژه دولت به زودی این کشتارگاه راه‌اندازی شود.

دستور با اشاره به اینکه برای تکمیل و راه‌اندازی این کشتارگاه به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است از بخش خصوصی نیز برای ورود به این موضوع دعوت کرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم با کمک ویژه دولت و در اختیار گذاشته شدن تسهیلات ارزان قیمت کشتارگاه نیمه صنعتی بم تا سال 92 به بهره‌برداری برسد.

کشتارگاه نیمه صنعتی بم با اعتبار 12 میلیارد تومان و از محل اعتبارات بازسازی ساخته شده و پیشرفت 90 درصدی دارد که به دلیل نبود اعتبار نیمه‌کاره رها شده و ذبح دام در کشتارگاه فعلی بم در شرایط غیراستاندارد انجام می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
0
0
Pas malume ke ishun az vaziat damdarihaye iran hich khabari nadaran ke fekr mikonan vaziate ma az afghanestan va pakestan behtare
نظر شما
ادامه