کد خبر: ۱۱۹۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - معاون آموزشی و دانشجویی مرکز آموزش جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی پیوسته حرفه ای علوم حیوانات آزمایشگاهی و بیو تکنولوژی مواد غذایی در این مرکز برای اولین در شمالغرب کشور خبر داد.

علیرضا دهناد در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به قابلیت های شمالغرب کشور در زمینه صنایع غذایی، نیازمند فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در این محصولات می باشیم.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان این رشته می توانند نقش موثری در توسعه و به روز رسانی صنایع غذایی و به روز کردن این صنایع داشته باشند خاطر نشان کرد: کاربرد رشته بیوتکنولوژی مواد غذایی فرآوری محصولات کشاورزی، تولید محصولات با ارزش افزوده و تولید محصولات جدید و همگام با تکنولوژی روز دنیا می باشد و سطح تکنولوژی به حدی است که می تواند همگام با کشورهای پیشرفته باشد.

دکتر دهناد با اشاره به ارزش و اهمیت رشته کارشناسی حرفه ای علوم آزمایشگاهی افزود: این رشته برای صنایع داروسازی و تولید فرآورده های بیولوژیک مورد نیاز بوده و کارخانه ها، صنایع، مراکز تحقیقاتی، داروسازی، پزشکی و دامپزشکی نیازمند کارشناسان  این رشته هستند.

وی با بیان اینکه کارشناسان این رشته می توانند نقش موثری در تسهیل و بهره مندی محققین و دانشجویان تحصیلات تکمیلی داشته باشند ادامه داد: این تحقیقات ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارند.

دهناد با اشاره به اینکه علاوه براین دو رشته مرکز آموزش جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در 9 رشته کارشناسی ناپیوسته شبکه های آبیاری و زهکشی، گل و گیاهان زینتی، پرورش صنعتی طیور، تولید و فرآوری محصولات زنبور عسل، گیاهان دارویی و معطر، شیر و فراورده های لبنی، ماشینها و ادوات زراعی و باغی، آبخیزداری و مرتعداری نیز دانشجو می پذیرد افزود: از تمامی علاقمندان می خواهیم با مراجعه به پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش کشور به آدرس www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
0
0
نیازی به تاسیس رشته ی جدید نیست این کارها که فرمودید از عهده علوم آزمایشگاهی های دامپزشکی بیکار بر می آید اگر واقعا جای خالی برای کار دارید از فارغ التحصیلان این رشته استفاده کنید اگر هم میخواهید با تاسیس رشته هایی که هنوز جای کارشان تعریف نشده بر آمار بیکاران جامعه بیفزایید این سخن دیگری است
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
0
0
با وحید موافقم. اینهمه کاردان و کارشناس و دکترای حرفه ای و دکترای تخصصی دامپزشکی داریم که از پس این وظایف بر می یان ولی کار ندارن.
مسعود
|
-
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
0
0
با سلام

من اولین مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی را در سال 79 در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با راهنمایی ها و کمک دکتر حسن رضا زاده که شامل 10 اتاق و 3 آزمایشگاه بود در کنار دانشکده پزشکی درست کردیم و در آنجا من خودم به دانشجویان دوره های تخصصی دندانپزشکی و داروسازی و انگل شناسی و فیزیولوزی کار برای حیوانات زمایشگاهی را تدریس کردم.این مرکز همچنین دارای دو اتاق دیگر در دانشکده داروسازی و مرکز تحقیقات دارویی پشمینه بود لازم به ذکر است که این مرکز 4 سال است که تخریب شده !
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
0
0
ما که دوره مستر علوم و صنایع غذایی را می گذراندیم در درس سه واحدی بیوتکنولوژی مواد غذایی که یک واحد عملی داشت، فقط یک بازدید از مرکز تحقیقات مهندسی ژنتیک برایمان گذاشتند، آنهم در دانشگاهی که در تهران بود با کلی امکانات و البته انصافا استادی به روز و خوب، حالا در یک دانشگاه نوپا و دور افتاده چه طور می خواهند یک رشته تحصیلی به این نام ارایه کنند و استاد و تجهیزات را از کجا بیاورند خدا می داند!!! امیدوارم همه جوان ها در هنگام انتخاب رشته و محل تحصیل دقت کنند تا بعد پشیمان نشوند.
نظر شما
ادامه