کد خبر: ۱۲۱۳۶

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور، گفت: با توجه به درپیش بودن ایام نوروز و افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی"طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی"در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر سید محسن دستور اضافه کرد: با توجه به ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، دستورالعملی به ادارات کل استان های سراسر کشور ابلاغ شده است تا با برنامه‌ریزی های دقیق و هماهنگی با تمام دستگاه‌ها، حفظ سلامت مصرف‌کنندگان در ایام نوروزی، تضمین شود.

وی با اشاره به اینکه طرح تشدیدکنترل و نظارت بهداشتی از 26 اسفندماه جاری آغاز و تا 13 فروردین ماه ادامه خواهد شد، تصریح کرد: طی این مدت ستاد‌های استانی و شهرستانی نظارت بهداشتی دامپزشکی، به منظور تدوین دقیق برنامه عملیاتی و اقدامات نظارتی تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، افزود: اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی در استان ها و شبکه‌های دامپزشکی سازماندهی می شوند و همواره از ساعت 8 صبح 20 به ارایه خدمات می پردازند.

به گفته وی، طی این مدت کلیه شبکه‌های دامپزشکی شهرستان ها برای صدور مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای حمل فرآورده‌های دامی و همچنین انجام آزمایشات لازم در مورد فرآورده‌های دامی آماده خدمات‌رسانی هستند.

دستور اضافه کرد: تمام مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی، رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر اماکنی که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می‌شود، خوردو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور،سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی و مراکز فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی در ایام نوروز تحت پوشش طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی قرار می گیرند.

 

نظر شما
ادامه