کد خبر: ۱۲۴۴۹

حکیم مهر - با اجرای طرح پرواربندی در دام‌های عشایری، به ظرفیت تولید گوشت قرمز توسط این جامعه یک‌هزار و 200 تن افزوده می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، قائم مقام سازمان امور عشایر کشور با اعلام این مطلب گفت: در سال جدید طرح پرواربندی دام‌های عشایر توسعه خواهد یافت.

میرولی صفرزاده افزود: در سال گذشته، این طرح با اختصاص اعتبار ویژه برای 60 هزار رأس دام عشایر به انجام رسید و امسال در برنامه داریم که تعداد دام‌های عشایر را به 100 هزار رأس برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتباری که قرار است اختصاص پیدا کند، 20 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

صفرزاده با اعلام اینکه اواخر اردیبهشت‌ماه و اوایل خردادماه طرح پرواربندی دام‌های عشایر با جداسازی بره‌ها و گوسفندان آغاز می‌شود، ادامه داد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح از طریق صندوق عشایری در اختیار تشکل‌ها قرار گرفته و با نظارت تشکل‌های عشایری در اختیار عشایر قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این طرح زنجیره تولید را پوشش می‌دهد و از زمان قبل از پرواربندی، پرواربندی و سپس بازاریابی ادامه خواهد داشت.

تولید 173 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر در سالی که گذشت

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور یادآور شد: در سال گذشته با انجام این طرح، 24 کیلوگرم به وزن دام‌های عشایری اضافه شد و میزان گوشت تولیدی نیز 12 کیلوگرم برای هر دام افزایش داشت.

صفرزاده تأکید کرد: در مجموع یک‌هزار و 200 تن افزایش تولید و 240 تن افزایش وزن دام‌های عشایری را در سال جاری با انجام این طرح خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، در سال گذشته 173 هزار تن گوشت توسط دام‌های عشایری تولید شد که با انجام طرح‌های پرواربندی، به میزان تولید سال گذشته یک‌هزار و 200 تن افزوده خواهد شد.

صفرزاده همچنین گفت: در برنامه داریم که امسال میزان دام‌هایی که در طرح پرواربندی شرکت می‌کنند را به 300 هزار رأس برسانیم که امید است اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی شدن آن از طریق منابع بانکی، منابع تشکل‌های عشایری، ظرفیت صندوق‌های استانی و اعتبارات ویژه ملی تأمین شود.

وی در پایان افزود: طرح پرواربندی دام‌های عشایر دست واسطه‌ها را کوتاه می‌کند و باعث افزایش میزان تولید گوشت قرمز در کشور می‌شود.

 

نظر شما
ادامه