کد خبر: ۱۲۵۰۲

حکیم مهر - نخستین همایش ملیˈماهی شناسیˈ 25 و 26 اردیبهشت سال 92 در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، دبیر این همایش گفت: پیشرفت و توسعه مباحث شیلات، صید و پرورش ماهی، بدون برخورداری از اطلاعات پایه در باره اکولوژی، بیولوژی، فیزیولوژی، ژنتیک و سایر مباحث مطرح در علم ماهی شناسی ممکن نیست.

ˈیزدان کیوانیˈ، تشکیل بخش قابل توجهی از مهره داران و تاثیرگذاری در بهره برداری و پایداری اکوسیستم های آبی را از اصلی ترین مزیت های حضور ماهی ها در محیط های طبیعی دانست.

وی تصریح کرد: صرفنظر از اهمیت اقتصادی و با توجه به در معرض انقراض قرار داشتن انواع ماهی بدلیل خشکسالی و آلودگی منابع آبی، توجه به این گونه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: تا چندی پیش ماهی شناسی در کشور کمتر مورد توجه قرار می گرفت لذا بر اثر انجام اغلب پژوهش های ماهی شناسی از سوی محققان خارجی هم اینک نام بیشتر ماهی های ایرانی شبیه نام ماهی های آمریکایی، اروپایی و روسی شده است.

وی تاسیس انجمن ماهی شناسی ایران و برنامه ریزی برای برگزاری همایش سالانه ملی و بین المللی را از اقدامات صورت گرفته برای بومی سازی علم ماهی شناسی و سازماندهی امور پژوهشی و آموزشی این رشته در کشور عنوان کرد.

وی گفت: برهمین اساس نخستین همایش ملی ماهی شناسی اردیبهشت سال آینده به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

دبیر نخستین همایش ماهی شناسی ایران گفت: بررسی سیستماتیک و جغرافیای زیستی، بیولوژی و اکولوژی، مورفولوژی و کالبدشناسی، ژنتیک و فیزیولوژی، تنوع زیستی و حفاظت، لاروشناسی، تکرین و تکامل و ماهی شناسی کاربردی از محورهای اصلی این همایش است.

کیوانی گفت: ایجاد زمینه برای تعامل بیش از پیش محققان این رشته با یکدیگر، به روز نگهداشتن برنامه های ماهی شناسی در کشور، معرفی رشته ها و تخصص های ماهی شناسی،ایجاد ارتباط میان این علم با سایرعلوم کاربردی و زمینه سازی به منظور بهره برداری از توانمندی های تخصصی ماهی شناسان کشور از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی گسترش همکاری با سایر سازمان ها،برگزاری کارگاه های تخصصی، معرفی محققان و تحقیقات برگزیده در این رشته و برنامه ریزی به منظور ارتقای بیش از پیش جایگاه این علم در بخش های مختلف علمی، تحقیقاتی و اجرایی کشور را از دیگر اهداف برگزاری این همایش ملی برشمرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، 20 اسفند جاری را آخرین مهلت ارسال چکیده یا اصل مقالات به دبیرخانه همایش بیان کرد و افزود: علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقاله می توانند به نشانی اینترنتی www.iscconferences.ir/319 مراجعه یا با تلفن 03113913572 تماس بگیرند.

نظر شما
ادامه