کد خبر: ۱۲۷۱۷

حکیم مهر - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ورود و انتقال شتر از استان به سایر نقاط کشور باید پس از طی مراحل قانونی، انجام قرنطینه و آزمایش های لازم با تایید دامپزشکی و کسر سهمیه استان، انجام شود.
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، ˈحاتم ناروئیˈ دوشنبه شب در نشست کارگروه دام در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سهمیه در نظر گرفته شده برای استان 10 درصد مجموع واردات دام است.

وی افزود: بررسی وضعیت موجود و مشخص کردن داشته ها، نیازها و خواسته ها باید در اولویت قرار گیرد و دستگاههای دست اندرکار در نشست های تخصصی این موضوع را پیگیری و پس از رسیدن به نتیجه مطلوب به کارگروه دام ارسال کنند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به نقش مهم دامپزشکی در سلامت دامها و همچنین سلامت غذایی مردم ضروری است این اداره از امکانات و تجهیزات کافی برخوردار و از جمیع جهات تجهیز شود.

وی بیان کرد: موقعیت استراتژیک استان و وجود مرز و همچنین نقش مهم آن در تامین گوشت کشور ایجاب می کند که آزمایشگاه های مختلف بویژه تب برفکی در دامپزشکی سیستان و بلوچستان استقرار یابد اما این آزمایشگاه بجای این استان در کرمان ایجاد شده است.

ناروئی تاکید کرد: با دعوت از مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و جمع آوری مسائل و مشکلات و راهکارهای لازم برای واردات و انتقال دام، نشست بعدی کارگروه دام با حضور مدیران دستگاههای دست اندرکار و اتحادیه های مربوطه در هفته آینده تشکیل شود.

در ادامه این نشست چند نفر از مسوولان دستگاههای اجرایی عضو کارگروه گزارشی از روند واردات و انتقال دام به کشتارگاهها، ارسال گوشت به سایر نقاط کشور و تعیین سهمیه استان ارائه کردند.


 

نظر شما
ادامه