کد خبر: ۱۲۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی خواف گفت: با اجرای طرح تست سل و شناسایی گاوهای مسلول در سطح گاوداری‌های شهرستان و بیش از سه روستا، تعداد دو رأس گاو مشکوک به بیماری سل شناسایی و کشتار شد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‎رضوی، محمد احمدی اظهار داشت: در راستای افزایش سطح سلامت جامعه و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، طرح تست سل دو بار در سال در سطح تمام گاوداری‌های دارای پروانه بهداشتی و بیش از سه روستای دارای بیشترین تراکم گاو در شهرستان انجام می‌شود و در آن تمام گوساله‌های بالای سه ماه و تمام گاوها مورد تست قرار گرفته و موارد مثبت بیماری پس از جداسازی و داغ‌گذاری جهت کشتار به کشتارگاه مشهد ارسال می‌شوند.

وی افزود: در مدت سال گذشته بیش از هزار و 700 رأس گاو و گوساله در سطح شهرستان تست شدند که دو رأس آنها مثبت تشخیص داده شد و پس از طی مراحل قانونی کشتار شدند.

وی گفت: با بروز بیماری در گاو و در صورت نبود تشخیص به موقع، بیماری از طریق شیر به انسان منتقل می‌شود و یک گاو بیمار به راحتی تعداد زیادی از افراد جامعه را بیمار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه شیر پاستوریزه کمک شایانی به کنترل بیماری می‌کند و در صورت مصرف شیر خام محلی، باید قبل از مصرف حتما آن را جوشاند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
0
حکیم مهر !!! قحطی خبر بود !! اینهمه کار فقط 2 راس سل من خودم تو تست سل ماهی 10 تا 15 گاو مسلول رو به کشتارگاه میفرستم اینقده ژست نمیگیرم رئیس دامپزشکی خواف واقعا شاهکار کردی !!
نظر شما
ادامه