کد خبر: ۱۳۱۳۶

حکیم مهر - اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از آغاز اجرای طرح ساماندهی بهداشتی تخم مرغ از تولید تا عرضه در استان خبر داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی این اداره کل با اعلام خبر فوق افزود: در این طرح، سعی شده تا راهکارهای تولید، نگهداری و عرضه تخم مرغ سالم اجرا شود.
دکتر جعفر عطارباشی افزود: الزام واحدهای عرضه مواد پروتئینی جهت نگهداری و عرضه تخم مرغ در یخچال و تعمیم آن با همکاری مرکز بهداشت استان به سوپرمارکت ها از مواردی است که به آن توجه زیادی شده است.
وی تاکید بر نگهداری تخم مرغ در مرغداری ها در شرایط سرد نموده و اعلام داشت: در این جهت، بایستی ناوگان حمل تخم مرغ استان از مرغداری تا واحدهای عرضه تجهیز شده و از حمل این فرآورده دامی با خودروهای روباز ممانعت به عمل خواهد آمد.
عطارباشی افزود: تجهیز مرغداری های  تخمگذار  به جت پرینتر جهت درج تاریخ تولید و نام مرغداری بر روی تخم مرغ از دیگر الزاماتی است که در راستای پیشگیری از تخلفات و نیز پیگیری شکایات مردمی و ارتقای امنیت غذایی بصورت تشویقی اختیاری  صورت  می گردد.
وی گفت: در تلاش هستیم تا از درج اطلاعات شرکت های فاقد اعتبار بر روی تخم مرغ توسط واحدهای غیرمجاز و بدون هویت در انبارهای غیر رسمی جلوگیری کنیم و در این راستا تفاهم نامه هایی نیز با اتحادیه ها و تشکل های مرتبط منعقد می گردد.
او از شهروندان خواست از خرید تخم مرغ  از واحدهایی که خارج از یخچال نگهداری و عرضه  می نمایند خودداری نموده و دقت کنند تا  محصول خریداری شده دارای تاریخ تولید و دارای شرایط ظاهری مناسب باشد.
یادآور می گردد بر اساس آمار، ظرفیت تولید سالیانه تخم مرغ در استان خراسان رضوی  79 هزار 322  تن بوده که این رقم استان را در رتبه سوم تولید این فرآورده در کشور قرار داده است.

 

نظر شما
ادامه