کد خبر: ۱۳۱۴۲
حکیم مهر - وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نگاه حمایتی از بخش تولید دارد و به‌نظر نمی‌رسد که در صورت افزایش هزینه‌های تولید و به صرفه نبودن برای تولیدکننده این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران با اعلام این مطلب گفت: از جلسه ستاد تنظیم بازار خبری مبنی بر نرخ تخم‌مرغ منتشر نشده است، ولی اتحادیه مرغ میهن هزینه‌های تولید هر کیلوگرم تخم‌مرغ را سه‌هزار و 860 تومان درب مرغداری برآورد کرده است.

هدایت‌اله اصغری افزود: نرخ مصوب تخم‌مرغ برای ایجاد دامنه حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده مشخص می‌شود تا بتوان به تولیدی پایدار دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: برای سال جاری این برنامه وجود دارد که تولید و عرضه تخم‌مرغ شناسنامه‌دار افزایش یابد تا تخم‌مرغ عرضه‌شده به بازار قابل پیگیری بوده و مشخص باشد که در چه مکان و زمانی تولید شده است.

اصغری ادامه داد: ستاد تنظیم بازار به‌طور معمول در زمانی تشکیل جلسه می‌دهد که هزینه‌های تولید 10 درصد افزایش یا کاهش داشته باشد و نرخ جدید سقف و کف آن را مشخص می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیمی مبنی بر اعلام نشدن نرخ تخم‌مرغ تا دو ماه آینده وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نگاه حمایتی از بخش تولید دارد و به‌نظر نمی‌رسد که در صورت افزایش هزینه‌های تولید و به صرفه نبودن برای تولیدکننده این روند ادامه داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران یادآور شد: با وجود اینکه صادرات تخم‌مرغ در ماه‌های اخیر از سقف تعیین‌شده در ماه‌های گذشته عبور کرده است، ولی به‌دلیل قیمت پایین این محصول در بازار داخلی مشکلی در حجم صادرات وجود ندارد.

اصغری در پایان درباره متفاوت بودن نرخ این محصول در سطح شهر تأکید کرد: سازمان میادین میوه و تره‌بار گستره مناسبی در سطح شهر داشته و به مردم توصیه می‌شود که به‌دلیل نظارت بیشتر بر این مراکز، برای خرید به میادین مراجعه کنند.

 

نظر شما
ادامه