کد خبر: ۱۳۲۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - سازمان دامپزشکی برنامه ویژه‌ای برای شناسایی بیماری‌های هشداردادنی اسب و تک‌سمیان که تاکنون در کشور وجود نداشته است، دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: نگاه جدید امسال سازمان دامپزشکی کشور، اعلام بیماری‌های ریشه‌کن‌شده است.

دکتر محسن مشکوة افزود: برنامه مشخصی برای بیماری‌های هشداردادنی اسب و تک‌سمی‌ها در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: 15 بیماری هشداردادنی در این جانداران وجود دارد که در ایران برخی از آنها اصلاً وجود نداشته است.

مشکات ادامه داد: آزمایشگاه‌های کشور با خریداری کیت‌های مورد نیاز و سایر امکانات تجهیز شده و نمونه‌برداری‌هایی در حال انجام است تا بتوانیم بیماری‌هایی را که به هیچ عنوان در کشور وجود نداشته است، به دنیا اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور برای مقابله با بیماری‌های مختلف در حوزه‌های دام، طیور و آبزیان مراقبت‌ها و فعالیت‌های بسیاری را طی سال‌های اخیر انجام داده است.

کشور از سوش جدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره سایر برنامه‌های این سازمان یادآور شد: علاوه بر تضمین کیفیت و سلامت محصولات پروتئینی و شیلاتی، پایش باقیمانده‌های شیمیایی در محصولات فوق همچون سال‌های گذشته پیگیری می‌شود.

مشکوة تأکید کرد: سال گذشته بر اساس پایش‌های انجام‌شده مشخص شد که بیشتر محصولات تولیدشده در کشور کاملاً سالم بوده و هیچ باقیمانده‌ای ندارد.

وی اظهار داشت: امسال نیز دستورالعمل‌هایی برای پایش سایر فرآورده‌ها و مواد پروتئینی در دستور کار است.

مشکوة در پایان درباره سوش جدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: کشور همچنان از وجود پرندگان مهاجر و همچنین پرندگان بیمار به سوش جدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
0
0
:آزمایشگاه‌های کشور با خریداری کیت‌های مورد نیاز و سایر امکانات تجهیز شده و نمونه‌برداری‌هایی در حال انجام است تا بتوانیم بیماری‌هایی را که به هیچ عنوان در کشور وجود نداشته است، به دنیا اعلام کنیم.))

lمیشه صراحتاً و دقیق بفرمایند چه کیت هایی ؟ برای چه آلودگی هایی ؟ و تشخیص چه بیماری هایی؟ کدام آزمایشگاه ها؟
اون 15 بیماری چیه؟ نام ببرند!
وایرال ارترایتیس که 3 سال شیوع پیدا کرده و داد زدیم هست گفتن نه ما کارشناس داریم بابزیوز و آلودگی تک یاخته ای در اسبهای بندر و گنبد که البته چون دعوای بخش خصوصی و دولتی است و بخش خصوصی را فاقد علم می دانند پرفسور های دولتی باز هم پوچ و واهی است یا تست مشمشه منسوخی که انتخابی و سلیقه ای است و تنها برای پر کردن وقت کارشناسان شبکه ها و هر از چند گاهی مانور و اینها، انفلوانزا از اسب های وارداتی که مثل گوسفند دارند میارن بدون قرنطینه که با پول رد میشه و به جای زمان مجاز دو روز تو قرنطینه می مونند، ......منبع ورودی رو می دونیم ولی هیچی ؟ چرا جواب داده نمی شه؟
کاملاً راست می فرمایند ، در حد شعار! ما هنوز تست مشمشه امون ایراد داره ؛ ماهنور اکوئینه وایرال ها رو نمی تونیم شناساسیی کنیم؟!! ما هنوز یه جامع آماری دقیق از نوع آلودگی انگلی تکسمیانمون نداریم! ما نمی دونیم چه آلودگی هایی در کجا ها داریم، اینجوری میشه که از همه نظر در لیست کشورهای آلوده قرار می گیریم،
دقیقاً چه برنامه ای داریم؟ توروخدا بسه دیگه ......
- همکار
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
0
0
...... مردان بزرگ .... خارج کشور ...... حساس فنی می خواهید مشکل اسب را حل کنید ...- کارشناس بخش خصوصی

آقایدکتر مشکوه و بقیه مسدولین سازمان توجیه نیستند که با راه اندازی چهار کیت و برگزاری چهار جلسه .... مشکل اسب ایران حل نخواهد شد مشکل اسب در ایران توسط ...... حل شدنی نیست امید است مدیر یت آتی سازمان را ....فعلی نجات دهند- کارشناس سازمان
نظر شما
ادامه