کد خبر: ۱۳۳۶۱
حکیم مهر - بعضی از خانواده ها اقدام به خرید و ذخیره‌سازی مرغ در فریزرها برای در امان ماندن از گرانی در ماه رمضان کردند که این امر باعث افزایش تقاضا و نرخ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ کشور با اعلام این مطلب گفت: گرانی‌های مرغ در بازار کاذب بوده و تا چند روز آینده قیمت آن کاهش می‌یابد.

محمد یوسفی افزود: هر کیلوگرم مرغ گرم در میادین میوه و تره‌بار پنج‌هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد که نرخ آن در مغازه‌ها نیز نباید از پنج هزار و 900 تومان بیشتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری چهارهزار تومان از مرغدار خریداری می‌شود که تفاوت بالایی بین مرغ زنده و فروش آن در سطح کشور وجود دارد.

یوسفی با بیان اینکه نرخ مرغ را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند، ادامه داد: در روزهای ابتدای ماه که قدرت خرید مردم بالا است، تقاضا برای خرید مرغ افزایش یافت، به‌طوری که بعضی از خانوار اقدام به خرید و ذخیره‌سازی مرغ در فریزرها برای در امان ماندن از گرانی در ماه رمضان کردند که این باعث افزایش تقاضا و نرخ شد.

 

ذخیره 70 هزار تن مرغ برای ماه رمضان

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ کشور تصریح کرد: بر اساس اعلام پشتیبانی امور دام، 70 هزار تن ذخیره مرغ وجود دارد که برای کنترل بازار در ایام ماه مبارک رمضان روانه بازار می‌شود.

وی یادآور شد: این مرغ به قیمت هر کیلوگرم پنج‌هزار و 150 تومان و به‌صورت یخ‌زده توزیع می‌شود و محدودیتی برای آن وجود ندارد.

یوسفی با اشاره به اینکه بخش خصوصی فعالیت بازرگانی در زمینه مرغ نداشته تأکید کرد: تنها بخش دولتی اقدام به ذخیره‌سازی مرغ برای کنترل بازار به کرده و بخش خصوصی فعالیتی در این زمینه نداشته است.

 

دولت آینده مرغ را دریابد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ کشور اظهار داشت: امید می‌رود که دولت آینده فکری به حال وضعیت تولید مرغ بکند، زیرا هزینه‌های تولید پاسخگوی فروش مرغ زنده به نرخ چهارهزار تومان نیست.

وی همچنین گفت: برای این امر، وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اتحادیه باید نشستی برگزار کرده و با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید اقدام به نرخ‌گذاری جدید کند.

یوسفی در پایان افزود: نگرانی بابت تأمین مرغ در ماه رمضان وجود ندارد و این محصول به میزان لازم تولید و ذخیره‌سازی شده است.

 

نظر شما
ادامه