کد خبر: ۱۳۳۸۷
حکیم مهر - حدود 10 هزار و 800 خانوار عشایری در شهرستان‌های شمیرانات، دماوند و فیروزکوه که از توابع استان تهران هستند، در محل ییلاق حضور دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مسئول امور عشایر استان تهران با اعلام این مطلب گفت: از 15 خردادماه سال جاری تاکنون حدود 500 خانوار عشایری در دشت لار ساکن شدند.

سیروس نصیری افزود: 10 هزار و 800 خانوار عشایری نیز در کل استان تهران و در شهرستان‌های شمیرانات، دماوند و فیروزکوه به مکان‌های ییلاقی کوچ کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و خانوارهای عشایری تا 15 شهریورماه در ییلاق باقی خواهند ماند.

نصیری ادامه داد: با ایجاد دفتر ثابت دامپزشکی در دشت لار، از این پس تمامی موارد مربوط به واکسیناسیون و بیماری‌های دامی در منطقه پوشش داده می‌شود و مشکلی وجود نخواهد داشت.

افتتاح دفتر ثابت دامپزشکی در دشت لار

مسئول امور عشایر استان تهران با اعلام اینکه هنوز واکسیناسیون عمومی دام‌های عشایری به انجام نرسیده است، تصریح کرد: هفته آینده تمامی واکسن‌های مورد نیاز عشایر این منطقه با افتتاح دفتر ثابت دامپزشکی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: دام‌های پروارشده عشایر استان تهران به مرور به کشتارگاه‌ها می‌روند و تا 15 شهریورماه که پایان ماندگاری آنها در ییلاق است، تمامی فرآورده‌های تولیدی آنها به بازار عرضه خواهد شد.

نصیری از معرفی چهار عشایر نمونه استانی در سال جاری خبر داد و تأکید کرد: مرتعدار نمونه، شرکت تعاونی عشایر نمونه، دامدار نمونه و زن عشایر نمونه طی مراسمی در 17 تیرماه سال جاری مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در پایان اظهار داشت: تمامی عشایر موجود در مناطق ییلاقی در حال حاضر از امکانات موجود استفاده می‌کنند و مشکل خاصی از لحاظ راه و مکان و علوفه مورد نیاز دام‌ها وجود ندارد.

 

نظر شما
ادامه