کد خبر: ۱۳۴۸۰
حکیم مهر - بر اساس گزارش‌های رسیده، مصرف سرانه تن‌ماهیان در ایران بالا است و جزء هفت کشور برتر دنیا هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات با اعلام این مطلب گفت: در سال گذشته کل صید آبزیان در کشور به 500 هزار تن رسید که 460 هزار تن آن مربوط به آب‌های جنوبی و 40 هزار تن مربوط به آب‌های شمالی بو که در مقایسه با سال 90 از افزایش برخوردار است.

علی‌اصغر مجاهدی افزود: در سال 2012 میلادی، جمهوری اسلامی ایران در صید تن‌ماهیان دارای جایگاه دوم است و در غرب اقیانوس هند مقام اول به ایران تعلق گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در سال 2012 میلادی 21 درصد کل صید غرب اقیانوس هند توسط ایران انجام شد.

مجاهدی ادامه داد: در سال 90، میزان صید آبزیان 450 هزار تن بود که در مقایسه دو سال 90 و 91، رشد 11 درصدی صید آبزیان را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بیش از 50 درصد صید ماهیان مربوط به تن‌ماهیان خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند است.

 

برداشت 460 هزار تن ماهی از آب‌های جنوب در سال گذشته

معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات یادآور شد: از 460 هزار تن ماهیان برداشت‌شده آب‌های جنوب، 236 هزار تن را ماهیان درشت تشکیل می‌دهند.

مجاهدی تأکید کرد: ایران از نظر برداشت تن‌ماهیان دارای رتبه در بین کشورهای دنیا است و از نظر مصرف سرانه نیز جزء هفت کشور برتر دنیا محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: از آنجا که قسمت زیاد برداشت به تن‌ماهیان برای صنایع کنسروسازی اختصاص پیدا می‌کند، بنابراین میزان مصرف بالا است.

مجاهدی همچنین گفت: از تن‌ماهیان می‌توان در مصارف انسانی نیز استفاده کرد، اما از آنجا که نیازمند ادواتی خاص است، در حال حاضر بیشتر در کنسروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پایان افزود: در حال حاضر میزان صید تن‌ماهیان در دنیا شش درصد است.

 

نظر شما
ادامه