کد خبر: ۱۳۵۱۴
حکیم مهر - شرکت پشتیبانی امور دام بیشتر از یک ماه است که پول نهاده‌های دامداران را نقداً تحویل گرفته، ولی در توزیع نهاده‌های دامی کوتاهی می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام (مهاد) با اعلام این مطلب گفت: شرکت پشتیبانی امور دام از دامداران، پول نهاده را از یک ماه گذشته گرفته است، ولی حاضر به پرداخت نهاده نیست.

محمدجواد وکیل گیلانی افزود: این شرکت در توزیع علوفه‌ها کوتاهی می‌کند، در صورتی که انبارهایش خالی است، این موضوع را اعلام کند و پول دامداران را برگرداند.

وی خاطرنشان کرد: دامداران ناچار به تهیه نهاده‌های خود از بازار آزاد شده و هر کیلوگرم سویا را یک‌هزار و 400 و ذرت را 880 تومان خریده‌اند، در حالی که قیمت حقیقی آن به ترتیب یک‌هزار و 50 و 650 تومان است.

مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام (مهاد) ادامه داد: تنها یک شرکت بیشتر از سه ماه است که سه میلیارد تومان پول خود را به شرکت پشتیبانی تحویل داده، ولی علوفه تحویل نگرفته است.

وکیل گیلانی تصریح کرد: این مهم در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس توافق نهاده‌ها باید به‌صورت غیرنقدی در اختیار دامداران قرار می‌گرفت که عملاً انجام نمی‌شود.

وی در پایان یادآور شد: عدم تأمین به موقع نهاده‌ها توسط این شرکت، باعث شده که تولید شیر دامداران کاهش و صنایع لبنی با کمبود شیر خام روبه‌رو شدند که باید چاره‌ای برای این امر اندیشیده شود.

 

نظر شما
ادامه