کد خبر: ۱۳۵۷۳
حکیم مهر - زمانی که مصرف‌کننده سوسیس و کالباس 90 درصد را خریداری می‌کند باید طعم گوشت را احساس کند که هم‌اینک در بعضی از برندها این موضوع مشاهده نمی‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیر تحقیق و توسعه آزمایشگاه مواد غذایی شرکت تعاونی فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور با اعلام این مطلب گفت: شکل ظاهری فرآورده‌های گوشتی (سوسیس و کالباس) نقش مهمی در کیفیت آن دارد و مصرف‌کنندگان زمانی یک محصول را خریداری می‌کنند به شکل ظاهری نظیر چروکیده و خدشه‌دار نبودن بسته‌بندی توجه لازم را بکنند.

وی افزود: بهترین زمان مصرف سوسیس و کالباس از زمان تولید حداکثر یک ماه است و توصیه می‌شود که مصرف‌کنندگان در کمترین زمان ممکن بعد از تولید آن را مورد استفاده قرار دهند.

او خاطرنشان کرد: بارزترین مشخصه ظاهری این فرآورده‌های گوشتی رنگی هماهنگ با محصول عرضه‌شده (مرغ یا گوشت) است و در مرحله بعد نمای مرغ یا گوشت در محصولات درصد بالا باید نمود داشته باشد.

مدیر تحقیق و توسعه آزمایشگاه مواد غذایی شرکت تعاونی فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور ادامه داد: افزایش قیمت گوشت نباید تأثیری بر به‌کارگیری گوشت در فرآورده‌های گوشتی داشته باشد و مصرف‌کننده باید طعم گوشت یا مرغ در فرآورده‌ها 90 دصد گوشت را احساس کند.

وی تصریح کرد: برندهای معتبر با گرانی گوشت فرمول خود را تغییر نمی‌دهند و اعتبار خود را صرف بی‌کیفیتی محصول که طی سال‌ها به دست آمده‌اند نمی‌کنند.

این کارشناس بهداشتی یادآور شد: بیشتر از 300 برند سوسیس و کالباس در سرتاسر کشور وجود دارد که استانداردهای لازم را به‌دست آورده‌اند، ولی هرکدام کیفیتی متفاوت و مشتریان خاص خود را دارند.

 

 

نظر شما
ادامه