کد خبر: ۱۳۹۰۶

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از معرفی هشت مرکز متخلف فرآورده‌های خام دامی به مراجع قضائی در قالب طرح تشدید نظارت ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس - بیژن دهقانی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش درخواست مردم برای خرید انواع فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی به عنوان متولی سلامت این فرآورده‌ها سعی کرد با اجرای طرح تشدید نظارت از هرگونه عرضه احتمالی فرآوردهای ناسالم به مردم پیشگیری کند.

وی اضافه کرد: در این راستا 16 هزار و 903 بازدید توسط 68 اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان در دو شیفیت کاری در سطح استان کرمان از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها، کبابی‌ها و سایر مراکز مرتبط صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: حجم کار صورت گرفته طی اجرای این طرح 59 هزار و 60 نفر ساعت کار است و در این بازدیدها 342 مورد نمونه‌برداری برای تایید سلامت فرآورده‌های خام دامی به صورت آزمایشگاهی صورت پذیرفته که مقدار 5 هزار و 580 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف ضبط و پس از طی مراحل قانونی معدوم شدند.

دهقانی درباره نحوه برخورد با متخلفان ابراز داشت: هشت مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط مجموعه دامپزشکی استان کرمان به مراجع قضائی معرفی شدند و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: چهار مرکز از هشت مرکز مذکور با دستور مراجع قضایی و پیگیری اداره کل دامپزشکی استان کرمان پلمب شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان یکی از مواردی که می‌تواند برای بهداشت جامعه مشکل‌ساز شود را عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط خودروهای عبوری دانست و گفت: در همین زمینه با 26 خودرو عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی برابر مقررات برخورد شده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن 1512-0341 و شماره پیامک 3000231512 و یا از طریق شبکه  دامپزشکی شهرستان مربوطه به دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

نظر شما
ادامه