کد خبر: ۱۳۹۸

حکیم مهر -  یک مادر جوان در مارکهام انتاریو (شمال تورنتو) بر اثر تزریق واکسن آنفولانزای خوکی، دچار فلج یک طرف بدن شده است.

" دونا هارتلن" هم اکنون قادر به راه رفتن نیست و سمت راست صورتش فلج شده بطوریکه بدلیل عدم توانایی نسبت به بستن پلک خود، چشم  راست او با مانعی پوشانده شده است. وی همچنین به سختی قادر به جویدن غذا است.

به گزارش خبرنگار Cnews، تا 5 هفته پیش ، دونا یک زن سالم و سرحال بود که کریسمس را به همراه اقوام خود در نوا اسکوشیا گذراند اما روز 29 دسامبر وی یکباره توانایی ایستادن بر روی پاهای خود را از دست داد و بلافاصله به بیمارستانی در هلیفاکس منتقل شد.

پزشکان گفتند وی دچار سندرم Guillain-Barre شده که نوعی وضعیت عصبی منجر به ناتوانی یا فلج است. اما بدلیل آنکه هیچکس حاضر به گفت و گو درباره جزئیات موضوع نشد، این مادر 39 ساله متوجه شد که به او دروغ گفته شده است. وی سپس بخاطر آورد که تنها 2 هفته قبل از آن یعنی در روز 13 دسامبر، واکسن آنفولانزای H1N1 تزریق کرده و این اتفاقات نتیجه آن واکسن بوده است.

آژانس بهداشت عمومی کانادا اعلام کرده است که سالانه بین 600 تا 700 نفر مبتلا به فلج نیم یا بخشی از بدن می شوند که همه آنها ناشی از وجود باکتریها در غذا، مشکلات تنفسی یا نتایج جراحی است. در وب سایت آژانس آمده است، ریسک ابتلا به فلج بر اثر واکسن آنفولانزای خوکی، یک به میلیون است که در مقابل منافع سرشاری که دارد، قابل چشم پوشی است.

آنان افزوده اند، تاکنون 22 مورد فلج گزارش شده که 0.87 نفر در میلیون است. در حالیکه دونا معتقد است که تعداد مبتلایان به فلج ناشی از آنفولانزا بطور دقیق نه معلوم است و نه گزارش می شود.

وی می افزاید:"هیچ دکتری حاضر نشد در این باره با ما سخن بگوید. آنها خود را به نشنیدن می زنند و نمی خواهند چنین مسئله ای در جامعه پخش شده و به نگرانی عمومی منجر شود".

دونا با اشاره به اینکه هیچیک از مسئولان و سازمانهای دولتی حاضر به حمایت و کمک به این خانواده نشده اند گفت:" آنها هر 5 دقیقه در رسانه ها ، مردم را برای زدن واکسن تشویق می کردند ، اما الان که ما به کمک احتیاج داریم ناپدید شده اند." 

نظر شما
ادامه