کد خبر: ۱۴۲۰۷

حکیم مهر - عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغ گوشتی کشور گفت: اختصاص نهاده‌های ذرت و سویا از سوی شرکت پشتیبانی امور دام آرامش را در مرغداری‌ها به وجود آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، محمدحسین زمانی‌راد عنوان‌کرد: تا پیش از این مرغداران به دلیل کمبود نهاده‌های مورد نیاز و گران بودن این نهاده‌ها در بازار آزاد با مشکلات بزرگی در فرآیند تولید و جوجه‌ریزی مواجه بودند.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور اقدام به اختصاص 95 هزار تن ذرت و 41 هزار تن سویا با ارز مرجع به مرغداران کرده است که این اقدام خیال مرغداران را از بابت تامین نهاده‌ها راحت کرد. از این میزان 4379 تن ذرت و 1809 تن سویا، سهمیه برای خوزستان در نظر گرفته شده و به گفته مسوولان کشوری این سهمیه از مهرماه توزیع می‌شود.

زمانی‌راد اظهارکرد: هر چند هیچ‌گونه نهاده هنوز به دست مرغداران نرسیده اما نوید توزیع این نهاده انگیزه‌ای برای ادامه تولید در مرغداران ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: هر کیلوگرم ذرت با قیمت 710 تومان و هر کیلوگرم سویا 1060 تومان به مرغداران داده می‌شود. چنانچه روند توزیع نهاده‌ها با این قیمت ادامه داشته باشد قطعا میزان جوجه‌ریزی بالا رفته و قیمت تمام شده مرغ کاهش می‌یابد.

 

نظر شما
ادامه