کد خبر: ۱۴۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک در چین به منظور تقویت این صنعت، قرار است 30 میلیارد یوان (4.90 میلیارد دلار) حمایت دولتی دریافت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، نشریه رسمی "چاینا بیزنس ژورنال" با اعلام این خبر به نقل از منابع آگاه، نوشت: دولت به دنبال تقویت صنعت تولید شیر خشک برای افزایش توان رقابت شرکت‌های چینی در برابر رقیبان بین المللی است که بازار 12.4 میلیارد دلاری شیر خشک بچه این کشور را تحت تسلط دارند.

شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک در چین از این حمایت در قالب یارانه‌های دولتی، اعتبار از سوی بانک توسعه چین و سیاست‌های مالیاتی تشویقی برخوردار خواهند شد.

پس از رسوایی سال 2008 که در جریان آن شیر خشک آلوده به ملامین موجب مرگ شش کودک و بیماری بسیاری دیگر شد، شیر خشک موضوع حساسی در چین به شمار می‌رود. این مسئله به اعتبار شرکت‌های لبنیاتی داخلی خدشه وارد کرد و سهم بازار برندهای وارداتی مانند دانون، نستله، مد جانسون نوتریشن و ابوت لابراتوریز را افزایش داد.

اما تولیدکنندگان شیر خشک بین المللی اخیرا بدنبال افشای آلودگی شماری از محصولات لبنی شرکت نیوزیلندی فونترا و ممنوعیت موقت محصولات این شرکت، مورد توجه قرار گرفتند.

سازمان نظارت کننده بر قیمت چین نیز ماه گذشته تولیدکنندگان شیر خشک خارجی را جریمه سنگینی کرد. تلویزیون رسمی چین هفته گذشته اعلام کرد که گروه فرانسوی دانون به پزشکان و پرستاران رشوه داده تا برند شیر خشک دامکس این شرکت را توصیه کنند و این شیوه را در این بخش گسترده توصیف کرد.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت صنعت و فن آوری اطلاعات چین قصد دارد شمار شرکت‌های داخلی تولید شیر خشک بچه را از حدود 200 شرکت فعلی به 50 شرکت ظرف پنج سال آینده کاهش دهد تا شرکت‌های قوی‌تری در این صنعت ایجاد کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
0
0
قابل توجه شرکت های عزیز تولید کننده مواد لبنی ایرانی به نظرتان اگر احیانا یه شیر پاک خورده ای محصولات شما رو به بوته آزمایش بسپره فکر می کنید چه اتفاقی می افته:

1..........5- هیچ یک از موارد بالا در کمال آرامش به کار خود ادامه میدهند

پاسخ خود را به شماره تلفن 1512 ارسال نمائید-
نظر شما
ادامه