کد خبر: ۱۴۷۰
حکیم مهر -  رئیس سازمان نظام دامپزشکی تاًکید کرد: دامپزشکان در تضمین کیفیت بهداشتی فرآورده های طیور نقش بسزایی دارند.
دکتر سید محمد آقامیری در مراسم افتتاح دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور با بیان این مطلب گفت: نقش و اهمیت دامپزشکان در تضمین کیفیت بهداشتی فرآورده‌های طیور با در نظر گرفتن حجم تولید و تقاضای بسیار بالای محصولات طیور بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به خطرپذیری صنعت مرغداری در ایران افزود: وجود چالش های فراوان در صنعت مرغداری آن را به یکی از بحرانی‌ترین و خطر پذیرترین صنایع تبدیل کرده است.
آقامیری گستردگی ساختار، وسعت زیاد و پراکندگی ارکان مختلف در سراسر کشور، تنوع محصولات و زمینه های فعالیت، سطوح پائین سواد و معلومات فنی در بین تولید کنندگان، طبیعت پویا در تولیدات  طیور، وابستگی به مواد اولیه وارداتی و نوسانات فراوان نرخ نهاده ها و محصولات تولیدی را از مخاطرات فراروی صنعت مرغداری در ایران دانست.
وی گفت: سابقه تاریخی و علاقه ذاتی مردم این سرزمین به فعالیت های تولید کشاورزی، تنوع شرایط اقلیمی، وجود مراکز علمی و آموزشی با سابقه طولانی در کشور، وجود تعداد زیاد فارغ التحصیل در رشته علوم طیور و دامپزشکی، ارزانی نیروی کار و برخی از نهاده‌های تولید همانند سوخت، سرمایه گذاری گسترده در زنجیره و فعالیت‌های تولیدی در صنعت مرغداری و نیز بازار مصرف گسترده و جمعیت جوان از مزایای نسبی تولید گوشت مرغ در ایران است.
رئیس ستاد برگزاری دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور با اشاره به اینکه سلامت انسان با سلامت حیوانات و تولیدات آن‌ها درهم پیچیده است گفت: در نیم قرن اخیر تولید و مصرف گوشت مرغ در ایران روندی رو به رشد داشته است و با توجه به مزیت‌های نسبی جهت پرورش طیور گوشتی در کشور و توجه خاص متولیان امور و برنامه ریزان در افزایش میزان تولید به نظر می رسد بیشتر اهداف توسعه کمی محقق شده است.
مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور با بزرگداشت و تجلیل از مقام علمی استاد فرهیخته علم دامپزشکی طیور و چهره ماندگار میکروب شناسی  استاد دکتر احمد شیمی بنیانگذار بخش بیماری‌های طیور دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.
نظر شما
ادامه