کد خبر: ۱۴۷۳
drshi

حکیم مهراستاد دکتر احمد شیمی چهره ماندگار کشورمان در گفتگوی اختصاصی با نشریه حکیم مهر در حاشیه دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور درباره بهترین خاطره خود از فعالیت دامپزشکی گفت : در بیش از شش دهه فعالیت مستمر در زمینه دامپزشکی خاطرات بسیاری در ذهنم ثبت شده و بیان تنها یکی از آنها مشکل است.
استاد افزود : ایجاد بخش بیماریهای طیور که سرپرست آن بودم و با اینکه به میکروبیولوژی هم خیلی مرتبط نبود ولی همه من را علیرغم آنکه میکروب‎شناس بودم برای این امر انتخاب کردند و یا راه اندازی بخش بیماریهای ویروسی در دانشکده دامپزشکی و بسیاری دیگر از خاطرات از این جمله هستند.
چهره ماندگار کشورمان در ادامه اظهار داشت : تغییراتی که در سیستم تشخیص بیماریها ایجاد کردم از دیگر خاطراتم است.
دکتر شیمی افزود : با توجه به آنکه آن سیستم مربوط به زمان پاستور و کخ بود ، زمانی که از خارج برگشتم همه را عوض کردم. همچنین مثلاً شنیده‎اید که انسان تب مالت را از شیر می‌گیرد و از آن سو حیوان مبتلا هم سقط می‎کند و شیر ندارد و این یک تناقض است و لذا در این باره تحقیقی انجام دادم و متوجه شدم این میکروب تا مدتها حتی در آبستنی بعد در بدن باقی می‎ماند و اینگونه کارها و تحقیقات گوشه‌ای از آن خاطرات زیاد است.
استاد دکتر احمد شیمی در پاسخ به درخواستی مبنی بر توصیه به دامپزشکان جوان با تواضع گفتند : دامپزشکان جوان باید به من توصیه کنند.
ایشان افزودند : با توجه به تغییر وسایل ارتباطی و تفاوت در دسترسی به اطلاعات و منابع علمی نسبت به قدیم و سهولت دسترسی باید معلومات خود را افزایش دهید و سعی کنید کارتان را دوست داشته باشید که اگر کارتان را دوست داشته باشید موفق خواهید شد و اگر فقط به عنوان یک شغل به دامپزشکی نگاه کنید دنبال کشف مجهولات خود نمی‎روید.
نشریه حکیم مهر صمیمانه برای استاد بزرگ دامپزشکی و چهره ارزشمند و ماندگار کشورمان جناب آقای دکتر شیمی آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت می‎نماید.

نظر شما
ادامه