کد خبر: ۱۵۸
احتمال ابتلا به این بیماری با فرا رسیدن فصل تابستان کم تر خواهد شد و به همین دلیل نیم کره شمالی زمین که در آستانه ورود به فصل تابستان است شرایط بهتری نسبت به دیگر مناطق خواهد داشت...

"مرکز بهداشت اتحادیه اروپا" اعلام کرد آنفلوانزای خوکی اگر به یک بیماری همه گیر تبدیل شود می تواند نیمی از جمعیت زمین را مبتلا کند.

خبرگزاری فرانسه جمعه شب از "استکلهم " گزارش داد، "آنگوس نیکول" رییس برنامه آنفلوانزا در مرکز اروپایی کنترل بیماری ها که مقر آن استکهلم است با اعلام این مطلب گفت در زمان شیوع بیماری آنفلوانزای اسپانیایی در سال 1918( 1297 ه.ش )، آنفلوانزای آسیایی در سال 1957 (1336 ه.ش ) و آنفلوانزای هنگ کنگی در سال 1968 ( 1347 ه. ش) حدود 25تا 30درصد جمعیت جهان مبتلا شدند.
وی گفت بی شک در صورت همه گیر شدن آنفلوانزای خوکی بسیاری از انسان ها مبتلا به آن خواهند شد ولی عوارض شدید این بیماری تنها در تعداد محدودی از مبتلایان نمایان خواهد شد و تعداد اندکی نیز بر اثر آن جان خواهند سپرد.
وی با اعلام اینکه بیشترین گروه سنی در معرض ابتلا به این بیماری تاکنون مشخص نشده است گزارش های اولیه حاکی از اینکه کودکان بیشترین مبتلایان به این بیماری هستند را "گمراه کننده" دانست.
وی گفت احتمال ابتلا به این بیماری با فرا رسیدن فصل تابستان کم تر خواهد شد و به همین دلیل نیم کره شمالی زمین که در آستانه ورود به فصل تابستان است شرایط بهتری نسبت به دیگر مناطق خواهد داشت.
این مقام بهداشتی شرایط کشورهای استوایی و آن دسته از کشورهای فقیر را با توجه به اینکه این بیماری بیشترین مرگ ومیر را در آنجا خواهد داشت، نگران کننده توصیف کرد.
-ویروس "اچ وان .ان وان " (H1N1) حامل بیماری آنفلوانزای خوکی که گفته می شود خاستگاه اولیه آن مکزیک است از اوایل اردیبهشت ماه جاری، تعداد بسیاری از مردم را در مکزیک ، آمریکا، و برخی کشورهای آسیایی مبتلا کرده و در مکزیک بیش از 170 قربانی گرفته است.
ویروس این بیماری می تواند علاوه بر سرایت از خوک به انسان، از انسان به انسان نیز منتقل شود.
هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان برای مقابله با این ویروس کشنده تدابیر پیشگرانه اتخاذ کرده اند.
سازمان بهداشت جهانی گفته است 4تا 6 ماه طول می کشد تا واکسن این بیماری تهیه شود.
مواردی از این بیماری که به آمریکا و اروپا سرایت کرده چهارشنبه گذشته در خاورمیانه، نیوزیلند و فلسطین اشغالی نیز مشاهده شد و این امر سازمان بهداشت جهانی را به افزایش سطح هشدار جهانی واداشت.
ین سازمان با توجه به شتاب گسترده این بیماری در کشورهای مختلف سطح هشدار را از 4 به 5 افزایش داد. آخرین مرحله آن که سخت ترین هشدارها محسوب می شود درجه 6 است.
تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در ایران مشاهده نشده است.

نظر شما
ادامه