کد خبر: ۱۵۸۹۴

یک عکاس نجومی مجارستانی گفت: گیاهان و جانوران برای ادامه زندگی بیولوژیکی خود نیاز به شبی تاریک دارند و آلودگی های نوری حیات آنان را با خطر مواجه کرده است.

به گزارش مهر، تاماش لادانی عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران زنجان افزود: بسیاری از مردم محروم از دیدن زیبایی های آسمان هستند چرا که در اروپا زیبایی های آسمان در اثر آلودگی از بین رفته است.

لادانی افزود: آلودگی نوری مشکلات عدیده ای را برای انسانها گیاهان و جانوران به وجود آورده است و این عوامل زمینه ساز هدر رفتن انرژی است.

وی ادامه داد: گیاهان و جانوران برای ادامه زندگی بیولوژیکی خود نیاز به شبی تاریک دارند و آلودگی های نوری حیات آنان را با خطر مواجه کرده است.

لادانی عکاس نجومی مجارستانی گفت: وقتی روشنایی و چراغهای شهر به درستی هدایت نشوند، چراغها برعکس زمین آسمان را روشن می کند که آلودگی نوری به وجود می آید.

وی گفت: انسان برای رسیدن به آرامش در شب ها نیاز به استراحت در تاریکی دارد اما با روشن ماندن چراغها نمی توان به آرامش رسید.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از انرژی، اولین راه حلی است که بارزترین راه‌حل آن هدایت نور بر روی خیابان است، ولی متاسفانه مشاهده می‌شود که در ایران انرژی به هدر می‌رود که سبب ایجاد مشکلاتی در چرخه خواب حیوانات که نیاز دارند در محیط تاریک بخوابند، به وجود آورده است.

لادانی گفت: پارک های نجوم، محیطی تاریک است که مردم و علاقه مندان می توانند چهره زیبای آسمان را به وسیله ی آنان ببینند.

 

نظر شما
ادامه