کد خبر: ۱۶۳۳

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه وظایف این سازمان در ستاد تنظیم بازار، وظایف بهداشتی است تاکید کرد: این سازمان در حوزه تنظیم بازار به بحث قیمت‌ها وارد نمی‌شود چراکه این موضوع جز وظایف سازمان نیست.

دکتر مجتبی نوروزی  اظهار کرد: از آنجا که برخی از تصمیمات بهداشتی تبعاتی را در بازار خواهد داشت ما برای هماهنگی بیش‌تر در موضوعات بهداشتی در ستاد تنظیم بازار حضور فعال داریم و سعی می‌کنیم درباره میزان کشتار، میزان نظارت، تعداد کشتارگاه‌های که برای ما کشتار می‌کنند، تعداد مجوزهایی که صادر می‌شود و اطلاع‌رسانی به صنوف اطلاعات واضح و شفافی بدهیم.

نوروزی درباره اظهارات برخی دامپروران نسبت به وارد شدن بیماری‌های ویروسی با واردات دام زنده، ضمن تاکید بر اینکه سیاست سازمان بر واردات دام زنده نیست، افزود:سیاست ما بیش‌تر برروی واردات گوشت چه به صورت منجمد و چه به صورت گرم است که در این رابطه تاکنون سازمان به وظایف قانونی خود عمل کرده است.

وی تاکید کرد: درباره دام زنده نظارت لازم در قرنطینه مبدا و مقصد صورت می‌گیرد و بلافاصله در نزدیک‌ترین کشتارگاه لب مرز کشتار انجام می‌شود یعنی مواردی که بیماری ویروسی داشته باشند در طول مدت قرنطینه خود را نشان داده و موارد آلوده حذف شده و اجازه وارد شدن به داخل کشور به آن‌ها داده نمی‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: واردات دام زنده اقدامی کوتاه مدت بوده و تاکنون تعداد محدودی واردات دام زنده را از کشور ارمنستان داشته‌ایم البته تعدادی نیز از کشور قرقیزستان وارد می‌شد که اکنون قطع شده و در حال حاضر واردات دام زنده در حد بسیاری جزئی است و این واردات در حجم بالایی صورت نمی‌گیرد.

او با تاکید بر این‌که این سازمان در مورد میزان واردات نقشی ندارد، تاکید کرد: هر چقدر بخش خصوصی تعیین کند ما مجوز می‌دهیم و نقش ما نقش نظارتی بهداشتی است.

 

 

نظر شما
ادامه