کد خبر: ۱۶۸۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

صادقی تصریح کرد: اگر در گذشته مردم از شنیدن بیماری شاربن و آبله فرار می‌کردند، امروز به واسطه پوشش سراسری استان به واکسن‌های مقابله با بیماری‌های دامی توانسته‌ایم این بیماری‌ها مهار کنیم.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود نیرو در ادارات دامپزشکی استان گفت: بیش از 122 پست سازمانی در چارت ادارات دامپزشکی استان خالی بوده ولی اجازه استخدام و به کارگیری نیرو وجود ندارد.
محسن صادقی در جلسه استقلال اداره دامپزشکی شهرستان لنده و معارفه رئیس این اداره گفت: دامپزشکی استان در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف دامی که در سالیان دراز موجبات تلفات دامی را در سطح استان به همراه داشته اقدامات و دستاوردهای خوبی داشته است.
وی افزود: تأمین دارو و توسعه مراکز دامپزشکی در سطح استان یکی از اقدامات شایسته و به جایی بوده که در طول چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و همه شهرستان‌های استان از این نعمت برخوردار شده‌اند.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ارائه خدمات دامی و تأمین دارو همراه با جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی مهمترین مأموریت‌هایی بوده که به صورت همزمان باید در سطح استان انجام می‌شد.
صادقی افزود: امروزه با ترویج فرهنگ نگهداری دام و مبارزه با بیماری‌های دامی توانسته‌ایم سهم قابل توجهی در پرورش دام سالم استان داشته و رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.
وی به ارائه خدمات از سوی ادارات دامپزشکی اشاره کرد و گفت: 60 درصد خدمات توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود به گونه‌ای خدمات به صورت رایگان توسط بخش خصوص به دامداران ارائه می‌شود و هزینه آن توسط ادارات دامپزشکی پرداخت می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل واگذاری خدمات به بخش خصوصی کمبود امکانات و عدم جوابگویی در برابر خواسته‌های مردم بوده است.
صادقی تصریح کرد: اگر در گذشته مردم از شنیدن بیماری شاربن و آبله فرار می‌کردند، امروز به واسطه پوشش سراسری استان به واکسن‌های مقابله با بیماری‌های دامی توانسته‌ایم این بیماری‌ها مهار کنیم.
وی در ادامه به چارت سازمانی ادارات دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: بیش از 214 پست سازمانی در ادارات دامپزشکی استان وجود داشته که قریب به 122 پست سازمانی آن‌ها خالی است.
صادقی تأکید کرد: این مهم به دلیل کمبود نیروی انسانی بوده و شهرستانی مانند لنده که چارت سازمانی آن دارای 10 پست بوده تنها دارای دو نیرو بوده و نیاز شدید به جذب نیرو در سطح استان وجود دارد.
وی یادآور شد: این استان با داشتن پتانسیل بالا در زمینه دامپروری از کمبود دامپزشک رنج می‌برد و باید در این زمینه اقدام جدی انجام شود.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به وسعت روستاها اشاره کرد و گفت: کار دامپزشکی زیربنایی بوده و دارای زحمات بسیاری است که امکانات و تجهیزات مناسب با خود را می‌طلبد ولی در استان امکانات در حد مردم و توسعه دامپروری استان نیست.
صادقی تصریح کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ باید با فرهنگ‌سازی لازم نسبت به توسعه دامپروری استان اقدام و سهم خود را در توسعه اقتصادی جامعه که همان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری بوده پرداخت کنیم.
وی در ادامه به کشتارگاه شهرستان لنده اشاره کرد و گفت: کشتارگاه لنده به نسبت کشتارگاه‌های استان و شهرستان‌های همجوار از تجهیزات و امکانات به روز برخوردار بوده و تنها از کمبود ماشین حمل گوشت رنج می‌برد که امیدواریم این موضوع نیز با تخصیص اعتبار لازم از سوی مسئولان در شهرستان برطرف شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
پیام
|
-
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
0
آقای مدیر کل همین چندماه پیش استان شما نیرو گرفت.استان من که گیلانه دوسال یا بیشتر اصلا نیرو نگرفته در ضمن در سالی که گذشت فقط یه اماری بگیرین کدام استانها نیرو گرفتن و کدام نگرفتم.که گیلان اصلا نگرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
س من ارشد دامپزشکی دارم ولی من بیکارم.
نظر شما
ادامه