کد خبر: ۱۹۰۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

با اعلام چند کانون جدید بیماری تب برفکی در استان خراسان رضوی، اداره کل دامپزشکی استان به تمامی دامداران هشدار داد تا از سرمایه دامی خود در برابر این بیماری محافظت کنند.

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر و با اشاره به فراگیری بیماری افزود: تا کنون 20 کانون تب برفکی در استان شناخته شده و تدابیر قرنطینه و امنیت زیستی در مورد آنها بکارگیری شده است علاوه بر آن برنامه های آموزشی درمیادین دام وآموزش های چهره به چهره در حال انجام و پی گیری است.

 

دکتر محمد رشتی باف خاطرنشان ساخت: اعتقاد ما براین است که دامداران با رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه ای بهترین پیشگیری کنندگان از این بیماری هولناک هستند.

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان، جابجایی دام ها را ممنوع اعلام کرده و اعلام داشت: افراد، فقط در موارد خاص می توانند دام را به مقصد کشتارگاه دام و با مجوز دامپزشکی حمل نمایندضمن آنکه دامداران دامهای خریداری شده از بازار دام را مجازند فقط جهت اعزام به کشتارگاه خریداری کنندو در این جهت تشدید بازرسی قبل از کشتار درکشتارگاهها بمنظور ردیابی مبدا بیماری های مشاهده شده احتمالی در دستور کار واحدهای دامپزشکی کشتارگاه ها قرر گرفته است.

 

وی گفت: دامپزشکی استان از نیروی انتظامی نیز خواسته تا از تردد بدون مجوز دام ها در سطح جاده های استان به طور کامل ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشکی منطقه گزارش کنند تا هماهنگی لازم با مراجع قضایی انجام گردد.

 

دکتر رشتی باف تاکید نموده، دامداران تا حد ممکن از رفت و آمد به دامداری یکدیگر اجتناب ورزند و محتوای حوضچه های ضدعفونی را همه روزه با مواد مناسب پر کنند.

 

وی با اشاره به تشدید برخورد علیه حاملان غیر مجاز دام، از دامداران خواست تا افراد خاطی که در شرایط بحرانی توجهی به رعایت شرایط امنیت زیستی و بهداشتی نکرده و مبادرت به حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی می کنند را به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها معرفی نمایند تا دامپزشکی استان برخوردهای لازم را از طریق مراجع قضایی انجام دهد.

 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
-
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
0
با سلام
خدایا تا کی باید باالفاظ بازی کنیم؟ امنیت زیستی، تدابیر قرنطینه ای.
معاون محترم سلامت اطلاع دارند که با احتساب دوره کمون بیماری تا بروز و گزارش بیماری توسط همکاران ، ویروس در منطقه پخش شده. ضمنا مگر نه این است که قرنطینه های فیزیکی کلا غیر فعال شده اند؟
به نظرم اظهار نظر نکنیم سنگین تریم.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
0
تا وقتی مدیران کل دامپزشکی به تبعیت از مدیران بالادستی فقط مشغول مانور دادن هستند واز وظایف اصلی خودش غافل شده ............... مثله حضوز بی خود در کمیسیون های قاچاق دام وشوهای پدافند غیر عامل که فقط نتیجه ش استحکام جایگاه مدیران کل هست هرروز شاهد کانون های بیماری هستیم. حیف وصد حیف.
نظر شما
ادامه