کد خبر: ۱۹۲۲

حکیم مهر -  معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در رابطه با شیوع تب برفکی در دام‌ها و هشدارهای سازمان دامپزشکی در این زمینه گفت: تب برفکی خطری برای سلامت انسان ندارد.

دکتر نبوی افزود : تب برفکی می‌تواند در دام‌ها باعث کم شدن محصول و تلفات شود. علت آن هم ورود دام‌های قاچاق از مرزهاست. سازمان دامپزشکی به منظور کنترل این موضوع، اقداماتی را انجام داده است.

وی در این باره ادامه داد: موضوع شیوع تب برفکی در دام‌ها در جلسه‌ای با وزارت بهداشت مطرح شد، اما باید گفت در این زمینه مساله‌ای که مستقیما خطری برای سلامت انسان باشد، وجود ندارد و تنها از نظر اقتصادی می‌تواند ضرر رسان باشد.


از دو ماه گذشته هیچ موردی از آنفلوآنزای «آ» در خاورمیانه گزارش نشده است


زنان باردار و گروه‌های پرخطر تا پاییز برای انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای «آ» اقدام کنند

 

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ادامه درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزا «آ» در کشور گفت: از حدود دو ماه گذشته هیچ موردی از این بیماری در خاورمیانه و ایران مشاهده نشده است؛ چرا که هوا رو به گرمی می‌رود.

وی ادامه داد: اما اکنون در کشورهای نیم کره جنوبی زمین از جمله کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل، اپیدمی آنفلوآنزای «آ» دوباره آغاز شده و قطعا ما نیز در پاییز و زمستان با موجی از این بیماری روبرو خواهیم شد.

دکتر نبوی گفت: مانند سال گذشته اکنون که هوا در نیم کره شمالی زمین گرم شده، بروز آنفلوآنزا «آ» در کشورهای نیم کره شمالی افت کرده و در نیمکره جنوبی زمین، بروز موارد جدید آن آغاز شده؛ بنابراین آنفلوآنزای «آ» مانند دیگر انواع آنفلوآنزا قطعا در پاییز و زمستان به سراغ ما هم می‌آید. بر این اساس همچنان توصیه می‌شود که زنان باردار و دیگر گروه‌های پرخطر تا پاییز برای انجام واکسیناسیون علیه آنفلوآنزای «آ» اقدام کنند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: ویروس آنفلوانزای «آ» تاکنون تغییر ژنتیکی مهمی نداشته است.

 

نظر شما
ادامه