کد خبر: ۱۹۲۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
به گزارش پارسینه، در جنگ ها ابزارهای مختلفی به کاربرده می شود و سعی می شود از تمامی ظرفیت های محیطی استفاده شود. یکی از ابزاری که در جنگ ها بارها مورد استفاده قرار گرفت، حیوانات هستند. از جمله سگ ها به دلیل قابلیت های این حیوان. در این گزارش قصد داریم به استناد عکس های تاریخی به این موضوع بپردازیم.

در عکس ذیل، که در دهه 20 (میلادی) گرفته شده است، سگی در گارد ملی هوایی کلورادو دیده می شود که بیشتر به عنوان عنصری که موجب خوش یمنی و شانس می شد، دیده میشد تا سرباز. جالب است بدانید که این سگ بعد از مدت ها تمرین موفق، در 16 آگوست 1924 به دلیل این که چترش باز نشد، کشته شد و نتوانست در جنگ خود را نشان دهد.



به گزارش پارسینه تصویر زیر، سگی را نشان می دهد که فرود موفقی داشته است. تاریخ این عکس مشخص نیست اما مکان آن در جرجیا آمریکاست.

نکته قابل توجه در این عکس، اندازه چتر است. طبیعی است که چتر سگ به مراتب از چتر انسان ها کوچکتر است.





تصویر زیر نیز، سگ قهرمانی را نشان میدهد که مدال شجاعت دریافت کرده است. علی الظاهر این سگ در سال 1942 در یک عملیات جنگی محرمانه بیش از 20 پرش با چتر موفق داشته است و در فرود سربازان بریتانیایی در شمال آفریقا شرکت داشه است. در سال 1945 این سگ بالاترین نشان حیوانات را دریافت کرد. اما بعدها یکی از اعضا این واحدهای نظامی گفت که این سگ هیچ گونه حرکات قهرمانانه ای نکرده است و این داستان ها موقعی به وجود آمد که خواستند مدت بیشتری این سگ را نگه دارند و مجبور نباشند به صاحبش پس دهند.






حدود 5.000 سگ در جنگ ویتنام به نفع آمریکایی ها مورد استفاده قرار گرفتند. به دلیل اینکه اغلب سگ ها در پرش آسیب می دیدند، تصمیم گرفته شد سگ ها با مربیان بپرند....





... و در آسمان به وسیله یک طناب پایین تر از مربی قرار می گیرد. در تصویر زیر، مربی گروهبان فرانک اسپانو (Frank Spano) و سگش دا نانگ (Da Nang) در ویتنام نشان داده می شود. این عکس در آگوست 1968 گرفته شده است.





سقوط آزاد: در ماه می 2011 سرباز آمریکایی مایک و سگش کارا رکود بلند ترین پرش انسان و سگ را زدند. پرش از ارتفاع 9 هزار متری.



2 نفر و یک سگ: بریا اولین بار در 18 سپتامبر 2009، دو سرباز آمریکایی و یک سگ از فاصله حدودی 4 هزار متری پریدند.


در آلمان نیز سگ ها برای پرش و چتربازی آموزش داده می شوند و برای این منظور نیز واحدی وجود دارد. تصویر زیر مربوط به یک تمرین در 7 ژوئن 2006 می شود.









در دهه 30، ارتش شوروی سابق کپسول های را طراحی کرده بود که این مخازن توسط چتر از هواپیماها پرتاب می شد و می بایست بعد از فرود باز می شد. گزارش مربوط به این کپسول ها در سال 1935 در شماره ماه نوامبر در مجله آمریکایی " Popular Science " منتشر شد.




برچسب ها: سگ، جنگ،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
0
0
متشکرم از درج این گزارش. امیدوارم دید افرادی که به این حیوان تنها به چشم یک موجود کثیف و آلوده نگاه میکنند عوض بشه. بهتره در مورد نگهداری حیوانات و تاثیر اون بر روح و روان افراد هم اطلاع رسانی کنید. برخی مسوولین میگویند نگهداری سگ باعث انزوای افراد و عدم فرزند آوری توسط زوج های جوان میشه. حال اون فردی که مسن هستش و بچه هاش اون رو تنها گذاشتن چرا نباید از داشتن همچین موجودی به عنوان پر کردن خلا احساسی خودش استفاده کنه. به نظر من روان درمانی بوسیله نگهداری حیوانات میتونه بسیار تاثیر گذار باشه این حرف بنده نیست بلکه از لحاظ روان شناسی ثابت شده افرادی که در کودکی به نگهداری از یک حیوان پرداخته اند در بزرگسالی افرادی مسوولیت پذیرتر، مهربانتر با جامعه و از لحاظ روحی مشکلات کمتری داشته اند. امیدوارم روزی برسه که به این موجود سودمند در کشور ما جور دیگری نظر بشه همونطور که اکنون در کشورهای پیشرفته از این حیوان به عنوان امداد رسان، ردیاب مواد مخدر، گارد پلیس، مددرسان نابینایان، ردیاب گمشدگان در زلزله و جنگل، دوست مناسب جهت افرد منزوی و اوتیسم، ردیاب سرطان در بدن انسان با بو کشیدن سلول های سرطانی و ....استفاده میشود. سطح فرهنگی هر ملت از رفتارش با حیوانات مشخص میشود.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
0
0
نویسنده مهترم این کامنت. باید از شما بخاطر این تفکر زیبایتان قدردانی کنم. کاش در جامعه افرادی با تفکر شما زیاد بشوند.
نظر شما
ادامه