کد خبر: ۱۹۵۱۰

ظرف دو هفته آینده 100 تن ماهی قزل‌آلا به کشور روسیه صادر می‌شود تا در روزهای سال جدید میلادی میهمان سفره روس‌ها باشد.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از ارسال نخستین محموله آبزی به کشور روسیه تا چند روز آینده خبر داد و گفت: پس از امضای پروتکل‌های بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی و کارشناسان کشور روسیه، مقرر شد که نخستین محموله ماهی قزل‌آلا مطابق درخواست روس‌ها آماده و صادر شود.

عیسی گلشاهی افزود: مقدار 100 تن ماهی قزل‌آلا مطابق استانداردها و دستورالعمل‌های به امضاء رسیده در اوزان و کیفیت‌های درخواستی، طی هفته جاری مراحل آماده‌سازی را طی کرده و ظرف هفته آینده راهی بازار روسیه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها برای تعیین پروتکل‌های بهداشتی، بسته‌بندی، نوع و سایز میگو در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال خورشیدی جاری بتوانیم این محصول را نیز راهی بازار روسیه کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ادامه داد: سال آینده پیش‌بینی می‌شود 100 تا 150 میلیون دلار ماهی قزل‌آلا، میگو، انواع ماهی جنوب و ماهیان غیرمعمول خوراکی از قبیل یال‌اسبی، مرکب و کنسرو ماهی تن و کیلکا برای کشور ارزآوری شود.

گلشاهی تصریح کرد: مقامات روسی پس از بررسی تمامی مراحل تولید و بسته‌بندی آبزیان در کشور ما، بر صادرات کلی محصولات فوق توافق کرده‌اند و مقرر شد برای میزان و نوع بسته‌های صادراتی، تصمیم‌گیری شود.

وی در پایان یادآور شد: صادرات محصولات شیلاتی به روسیه، به‌طور کامل مورد تأیید مقامات دو کشور قرار گرفت و پروتکل‌های بهداشتی مربوطه به امضاء رسید.

 

 

نظر شما
ادامه