کد خبر: ۱۹۷۹۰

خبرگزاری فارس: ایلام صاحب بیمارستان دامپزشکی می‌شود/احداث نخستین بیمارستان دامی در کشور

عبدالرضا بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش و جدیت بخش خصوصی ایلام صاحب این بیمارستان تخصصی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: با این رویداد می‌توان اعلام کرد که استان ایلام در ردیف نخست استان‌های کشور در ایجاد بیمارستان تخصصی دامپزشکی خواهد بود. این بیمارستان که شامل قسمت‌های مختلف و متعدد است در آن کار بیماری‌شناسی و درمان دام‌ها صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کار کالبدشکافی و پاتولوژی و شناخت بیماری دام‌ها در این بیمارستان از اولویت‌های کاری به شمار رفته و در کنار آن نیز به درمان بیماری‌های دامی اهتمام ورزیده خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: برای ساخت این بیمارستان از محل تسهیلات بانکی اعتباری در نظر گرفته شده و تاکنون نیز بخش عمده آن پرداخت شده و یکی از دامپزشکان بومی منطقه متولی ایجاد و راه‌اندازی این بیمارستان تخصصی است.

بازدار تصریح کرد: این بیمارستان در حال حاضر در روبه‌روی فرودگاه ایلام در حال تکمیل و در مرحله‌ تجهیز و راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود در نهایت و در بهمن ماه امسال همزمان با ایام‌الله دهه فجر رسما افتتاح و فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: این بیمارستان در گستره 4 هزار متر مربع ایجاد شده و دارای بخش‌های پذیرش، بیماری‌شناسی، پاتولوژی، آزمایشگاه ، داروخانه و ... است.

وی ادامه داد: این بیمارستان با داشتن کلینیک‌های مختلف جزو بیمارستان‌های مدرن و تخصصی در زمینه دام بوده که برای نخستین بار است که در کشور در استان ایلام ایجاد و راه‌اندازی شده است.

این مسئول اضافه کرد: استان ایلام یکی از مناطق و در واقع قطب تولید انواع گوشت قرمز و سفید بوده و این بیمارستان با هدف سلامت تولید در استان ایلام ایجاد و راه‌اندازی شده است و در حال حاضر این استان دارای 2 میلیون و 500 هزار رأس دام سبک و سنگین است و 50 هزار تن تولید گوشت مرغ و 25 هزار تن گوشت قرمز در ایلام به صورت سالانه تولید و به چرخه مصرف وارد می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه