کد خبر: ۲۰۳۶۰

رییس شبکه دامپزشکی بجنورد گفت: این شبکه مرحله جدید برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی ویژه دامداران مناطق محروم را که با توزیع رایگان مکمل های تغذیه ای دام همراه است، آغاز کرد.

رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز مرحله جدید توزیع رایگان مکمل دامی و کلاس های آموزشی دامپزشکی بجنورد، عنوان کرد: با توجه به سیاست های راهبردی دولت تدبیر و امید در تقویت تولید و توانمندسازی تولیدکنندگان و هم زمان با بهمن ماه امسال، مرحله جدید برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی ویژه دامداران مناطق روستایی این شهرستان از روستای مرزی گیفان سفلی آغاز شد.

وی اضافه کرد: در این کلاس آموزشی یک روزه درباره مهم ترین بیماری های دامی شایع در منطقه به ویژه بیماری های مشترک و قابل انتقال از حیوانات به انسان که هم می تواند تبعات اقتصادی و هم پیامدهای بهداشتی در پی داشته باشد، مطالبی مطرح شد.

رحیمی در ادامه شاربن(سیاه زخم)، بروسلوز (تب مالت) و هاری را ازجمله بیماری های یادشده معرفی کرد و افزود: با توجه به واقع شدن این روستا در حاشیه نوار مرزی، مطالبی هم در مورد راه های انتقال و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و نیز اهمیت واکسیناسیون گله های دام و طیور علیه امراض اختصاصی واگیردار طرح شد که با استقبال بسیار خوب دامداران منطقه همراه بود.

وی همچنین با اشاره به نقش بارز مصرف مکمل های تغذیه ای در افزایش باروری و زادآوری دام ها و بهبود رشد و ضریب تبدیل در آن ها اظهار کرد: در ادامه این برنامه، مکمل رایگان برای ۱۳۰۰ رأس دام سبک و ۵۰ رأس دام سنگین اهالی روستا توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روستای ۸۰ خانواری گیفان سفلی در ۹۵ کیلومتری شمال بجنورد، مرکز خراسان شمالی و در حاشیه نوار مرزی ایران و ترکمنستان واقع شده است.

 

 

نظر شما
ادامه