کد خبر: ۲۰۴۰۳

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پروژه ساختمان آزمایشگاه دامپزشکی استان 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دکتر علی‌اصغر شریفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: ساختمان آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی دارای حدود هزار و 900 متر زیربنا بوده که اجرای آن از چند سال گذشته در این استان آغاز شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: برای تکمیل این طرح توسط پیمانکار امسال 40 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این ساختمان آزمایش‌هایی چون سم‌شناسی، سرولوژی و میکروبیولوژی در آن انجام خواهد شد از ایمیونولوژی، پارازیتولوژی، تشخیص مولکولی، اتوپسی، پاتولوژی، آنالیز خوراک دام و کنترل کیفی به‌ عنوان دیگر آزمایش‌های پیش‌بینی شده در آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی خبر داد.

شریفی اظهار امیدواری کرد تا با منابعی که برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است، این طرح تا پایان سال مالی 93 در اواخر تیرماه سال آینده تکمیل شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان دامپزشکی به استان تجهیز این مرکز توسط سازمان پس از تکمیل ساختمان آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی قول مساعد داده شد.

وی راه‌اندازی مرکز فوریت‌های دامپزشکی در استان را از برنامه‌های انجام شده در سفر رئیس سازمان دامپزشکی به استان عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح 16 دستگاه خودرو به وسایل مورد نیاز برای اجرای این طرح تجهیز شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یک دستگاه آمبولانس ویژه هم برای اجرای این طرح و مجهز به امکانات مورد نیاز به ناوگان طرح فوریت‌های دامپزشکی استان خراسان شمالی افزوده خواهد شد.

به گزارش فارس، استان خراسان شمالی از قطب‌های مهم دامپروری در کشور به‌شمار می‌رود و این استان بخش قابل توجهی از نیازهای استان‌های مختلف کشور به گوشت قرمز را تامین می‌کند.

ساختمان آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی در غرب شهر بجنورد در سایت اداری در حال اجراست.

 

 

نظر شما
ادامه