کد خبر: ۲۱۱۲۴

مرغ

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان لاشه‌های مرغ دارای کد رهگیری و قابل پیگیری است، گفت: عرضه مرغ‌های تاریخ گذشته در بازار تبریز صحت نداشته و در صورتی که مردم با لاشه‌های مرغ تاریخ گذشته مواجه شوند با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، دکتر محمدرضا بهداد، ظهر دیروز در نشست خبری به مناسبت هفته غذای سالم با اشاره به استاندارد سازی وزن مرغ اظهار داشت:در سال 93 مصوب شد تا وزن مرغ بین 1200 تا 1800 گرم باشد و در این زمینه جلسات مختلف برگزار شد.

وی افزود: کاهش دوره پرورش از 35 تا 42 روز پیشنهاد شد تا وزن تعیین شده رعایت شود ولی اگر این تعیین وزن الزام آور باشد در زمینه تنظیم بازار با مشکلاتی مواجه می‌شویم و در این مورد تاکید بر مسائل ترویجی است.

بهداد با رد موضوع وجود مرغ‌های تاریخ گذشته در بازار اظهار کرد: کنترل و نظارت در بازار عرضه مرغ به صورت گسترده و مستمر انجام می‌شود و موردی از مرغ‌های تاریخ گذشته در بازار پیدا نشده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: طرح رهگیری لاشه های مرغ در استان انجام شده و در صورتی که مردم با لاشه‌های مرغ تاریخ گذشته مواجه شوند با شماره تلفن 1512 تماس گرفته و گزارش دهند.

وی گفت: لاشه‌های مرغ دارای کد رهگیری شده و قابل پیگیری است و چنانچه فردی شکایتی از کیفیت مرغ و ناسالم بودن آن داشته باشد می‌تواند پیگیر شود.

وی همچنین شایعاتی در زمینه استفاده از خمیر مرغ ناسالم را در مراکز مواد غذایی رد کرد.

 

 

برچسب ها: تبریز، مرغ،
نظر شما
ادامه