کد خبر: ۲۱۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

Image result for ‫معصومه ابتکار‬‎

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در خصوص کشتار حیوانات در باغ‌وحش‌ها مانند پارک ارم گفت: در باغ‌وحش‌ها نظارت داریم، اما در پارک ارم موضوع مشخص است؛ چند گوزن در آن پارک وجود داشت که این حیوانات بومی ایران نبودند و به هیچ عنوان نباید به حیات‌وحش ایران وارد می‌شدند.

ابتکار ادامه داد: گوزن‌های باغ‌وحش پارک ارم از نوع بیگانه بودند و باغ‌وحش نیاز به این گوزن‌ها نداشت و این‌ گونه را نمی‌خواست نگه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین باغ‌وحش‌های دیگر هم از پذیرفتن این گوزن‌ها خودداری کردند و در استعلام‌های انجام شده بی‌نیاز بودن خود را اعلام کردند.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست افزود: با توجه به این‌که این حیوانات بیماری و مشکلاتی داشتند، اجازه ذبح این گوزن‌ها از سوی سازمان حفاظت محیط‌ زیست صادر شد و هیچ مشکلی وجود ندارد.

ابتکار ادامه داد: سازمان حفاظت محیط‌ زیست بر تمام باغ‌وحش‌های کشور نظارت و کنترل دقیق، مداوم و گستره دارد و باغ‌وحش‌ها به هیچ عنوان اجازه ندارند گونه‌های بیگانه‌ای که برای ایران نیست، را آزاد و رهاسازی کنند؛ حتماً باید با نظر سازمان محیط‌ زیست در این ارتباط تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: بنابراین اقدامی که در باغ‌وحش پارک ارم انجام شده، ضروری بوده است؛ در صورتی که اگر زمانی ما باید برای این موارد سر و صدا کنیم که خدای نکرده یکی از این گوزن‌ها که نژاد اروپایی بوده وارد جمعیت‌های ایرانی می‌شده که این خیلی خطرناک است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
0
امیدوارم برای گونه های بومی هم برنامه ای داشته باشید خانم ابتکار حالا که حرفی از باغ وحش ارم شد بدنیست سری هم به ماده ببر قرنینه بزنید حتما اون هم غیر بومی خلاصه ما نفهمیدم ببر آمور وببر هیرکانی از زیر مجموعه یک گونه هستن ویا نه معلوم نشد این ببر بومی باید تلقی بشه ویا همون با نان سیبری لفا برای ازادی این ببر زیبا اقدامی کنید
نظر شما
ادامه