کد خبر: ۲۱۵۳۰

40 درصد گوشت دام‌های عشایری صادر می‌شود

با تصمیم‌های گرفته‌شده، قرار است 40 درصد از تولیدات گوشت عشایری برای صادرات در نظر گرفته شود که در این راستا اقدامات لازم در حال انجام است.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، با اعلام این خبر گفت: جامعه عشایری در سال گذشته 184 هزار تن گوشت قرمز تولید کرد و امسال نیز با راه‌اندازی زنجیره تولید، پیش‌بینی می‌شود که حدود 9 هزار تن به تولیدات افزوده شود.

میرولی صفرزاده افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار است 40 درصد صادرات گوشت قرمز از تولیدات عشایر انجام شود که در این راستا برنامه‌ریزی می‌کنیم تا تولیدی روی دست این قشر زحمت‌کش باقی نماند.

وی درباره ظرفیت‌های صادراتی بخش عشایری خاطرنشان کرد: در سال گذشته بخشی از گوشت تولیدشده عشایر صادر شد و امسال نیز در برنامه داریم که میزان آن را افزایش دهیم.

صفرزاده ادامه داد: عشایر در حال حاضر در ییلاق قرار دارند و وضعیت مناسبی از لحاظ علوفه داریم و در استان‌هایی که با کمبود آب روبه‌رو هستیم، آبرسانی سیار انجام می‌شود.

وی درباره خسارت‌هایی که به عشایر در ییلاق وارد می‌شود، تصریح کرد: توصیه‌های لازم به این قشر شده است تا مشکلی برای آنها به‌وجود نیاید و علاوه بر آن، عشایر بر اساس تجربه‌ای که دارند، نسبت به رفع آنها اقدام می‌کنند.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر یادآور شد: عشایر تهرانی تا 12 روز آینده به ییلاق وارد می‌شوند و در حال حاضر در مناطق میان‌بند قرار دارند.

صفرزاده تأکید کرد: بخشی از راه‌های عشایری در سیل و طوفان اخیر تهران از بین رفته که اقدامات لازم برای مرمت آنها به انجام رسیده است.

وی از اختصاص بودجه 65 میلیارد تومانی عشایر در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: رشد 2.3 برابری در بودجه عشایر در سال جاری را شاهد هستیم، اما هنوز تخصیصی صورت نگرفته است.

صفرزاده در پایان گفت: جامعه عشایری نیازمند اعتبار است تا بتواند مشکلات بخش را برطرف کند، اما متأسفانه تخصیص بودجه‌ها به‌کندی انجام می‌شود.

 

 

برچسب ها: صادرات، عشایر،
نظر شما
ادامه