کد خبر: ۲۱۶۴
حکیم مهر -  دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور جهت شرکت در اجلاس سالیانه سازمان بهداشت دام (OIE) در پاریس به کشور فرانسه سفر کرد.
قرار است که در این اجلاس روسای دامپزشکی 175 کشور عضو حضور به هم رسانده و مباحث روز در زمینه مبارزه با بیماری‌های دامی و روش‌های کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و نحو همکاری کشورهای عضو در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماریهای فرامرزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه، هر سال اجلاس سالیانه سازمان جهانی بهداشت دام در پاریس برگزار می‌شود و سازمان دامپزشکی کشور یکی از اعضای قدیمی این سازمان است که در تمامی اجلاس گذشته این سازمان شرکت نموده و نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران را طرح نموده است.
امسال نیز قرار است دکتر دستور آخرین نقطه نظرات این سازمان را در اجلاس مذکور طرح و دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور در زمینه راه‌اندازی سیستم پایش بیماری‌ها (GIS) و سیستم یکپارچه قرنطینه را در این اجلاس تشریح نمایند.
مذاکره با دبیر کل سازمان جهانی بهداشت دام و روسای دامپزشکی کشورهای عضو به ویژه روسای دامپزشکی کشورهای همسایه از دیگر برنامه‌های رییس سازمان دامپزشکی کشور می‌باشد.
لازم به ذکر است در این اجلاس روسای دامپزشکی 175 کشور عضو  در خصوص مهم‌ترین مسائل مربوط به مبارزه با بیماریهای دامی و روش‌های کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و نیز نحوه  می‌پردازند.
نظر شما
ادامه