کد خبر: ۲۲۲۶

حکیم مهر -  آیتالله صافی گلپایگانی گفت: دلیل قاطع بر نفی یا عدم جواز در شبیهسازی نداریم.
آیتالله لطفالله صافی گلپایگانی در دیدار مدیر پایگاه تحقیقاتی رویان اصفهان، با تقدیر از زحمات علمی دانشمندان جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه سلول‌های بنیادی تصریح کرد: تمامی این پیشرفت‌ها نشان دهنده این است که وجود بشر دارای اسرار زیادی است ولی این مسائل هنوز ناشناخته باقی مانده است.

وی تاکید کرد: البته همه این پیشرفت‌ها خارج از خلقت خداوند نیست و بیانگر قدرت بی‌منتهای الهی است.

آیتالله صافی گلپایگانی در ادامه به تعدادی از سئوالات درباره احکام شرعی درمان ناباروری و تلقیح خارج رحم و... پاسخ داد و گفت: دلیل قاطع بر نفی و یا عدم جواز در شبیه‌سازی نداریم اما این مسئله نیاز به تامل بیشتری دارد.

تولید دارو از شیر حیوانات

مدیر پایگاه تحقیقاتی رویان اصفهان نیز در این دیدار به تشریح روند شبیهسازی حیوانات در کشور پرداخت و گفت: تولید دارو از شیر حیوانات یکی از پروژههایی است که در مرکز تحقیقات رویان اصفهان در حال اجراست.

محمدحسین نصراصفهانی با بیان اینکه حیوانات شبیه‌سازی شده تا یکسال دیگر به شیر می‌رسند، ادامه داد: این دارو می‌تواند در درمان برخی بیماریها مانند سکته قلبی و یا درمان بیماران دیابتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: علمای اهل سنت با استناد به آیه 119 سوره مبارکه نساء شبیهسازی را دخالت در خلقت و آن را حرام می‌دانند اما علما و فقهای شیعه به علت پویایی فقه جعفری، بسیاری از مسائل شرعی در این زمینه را حل کرده و پاسخ داده‌اند.
 

نظر شما
ادامه