کد خبر: ۲۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  در دیدار رسمی دکتر صادق خلیلیان و وزیر کشاورزی گرجستان و هیات همراه، احداث کشتارگاه دام و تجهیز و راه اندازی گلخانه ای مدرن در کشور گرجستان مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی در این ملاقات با اشاره به توانمندیهای اقتصادی و سیاسی دو کشور بر توسعه همکاریهای دوجانبه بخصوص در بخش کشاورزی تاکید کرد.
دکتر محمدصادق خلیلیان بخش غیردولتی کشاورزی ایران را دارای تواناییهایی بالایی برشمرد و گفت: این بخش می تواند در زمینه تولید و تجهیزات کشاورزی در سطح بسیار بالایی با سایر بخشها رقابت داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: ایران در ابعاد مختلف از پتانسیلهای بسیار بالایی برخوردار است که می تواند زمینه همکاری روشنی را بین دو کشور فراهم آورد.
دکتر خلیلیان با اشاره به اینکه ظرفیتهای کشاورزی دو کشور بیش از وضع موجود است، افزود: در شرایط فعلی میزان تولیدات انواع محصولات کشاورزی در ایران حدود 100 میلیون تن است و زمینه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی حدود 5/4 میلیارد دلار برآورد شده است.
وی تصریح کرد: توسعه کشتهای گلخانه ای در کشورمان دارای پیشرفتهای قابل ملاحظه ای بوده است. بنابراین خواهیم توانست این دانش را به کشور گرجستان منتقل کنیم.
دکتر خلیلیان احداث کشتارگاهها را نیز در ایران بسیار موفق برشمرد و یادآور شد: در زمینه توسعه مکانیزاسیون و سیستمهای آبیاری، صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با بخش کشاورزی، مسایل مرتبط با دامپزشکی و تولید داروهای دامی و... نیز پیشرفتهای بسیار خوبی داشته ایم.
 ایران نیازمند واردات گوشت از کشور گرجستان است
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کشور ایران به جهت دارا بودن جمعیت 75 میلیونی نیازهای زیادی به مواد غذایی دارد، ادامه داد: در حال حاضر ایران از کشورهای بسیار دوری واردات گوشت انجام می دهد و گوشت گرجستان نیز از کشورهای ثالث به ایران می رسد که لازم است پروازهای مستقیمی از گرجستان به ایران و بالعکس انجام شود تا مستقیما بتوانیم واردات گوشت انجام دهیم.
وی یادآور شد: برای آنکه دو کشور بتوانند نیازهای همدیگر را بدون واسطه تامین کنند، لازم است تا هیاتهای کارشناسی زمینه های این همکاریها را فراهم کند.
دکتر خلیلیان از آمادگی ایران در تمامی مسایل مورد مذاکره خبر داد و گفت: امیدواریم که این دیدار منجر به عقد قراردادهای عملی شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۹
0
0
اقای وزیر لطفا بروید به سایت اتحادیه اروپا و ببینید که گرجستان برای کدام محصول خود NRPدریافت کرده است .بلی فقط برای سالامبور .برادر من گوسفندان گرجستان که همگی به نام گوسفند ارمنی به ایران فروخته شد مرکز تب برفکی هستند .
نظر شما
ادامه