کد خبر: ۲۲۶۰۹

تخلفات گسترده در زمینه پرورش زالوی طبی توسط عده‌ای متخلف با بهره‌گیری از فضای اینترنتی باعث سودجویی و کلاهبرداری از علاقه‌مندان شده است.

«مجتبی مهری» پرورش‌دهنده زالو، امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بر اساس تبلیغات صورت‌گرفته در فضای اینترنت با یکی از مدعیان پرورش‌دهندگان زالو که ادعا می‌کرد مدارک خود را از دانشگاه‌های آلمان به‌دست آورده است، اقدام به راه‌اندازی سایت پرورش زالو کرده‌ام.

وی افزود: این پرورش‌دهنده اعلام کرد مرداد و شهریورماه زمان پیله‌گذاری زالو است و در صورت راه‌اندازی سریع می‌توان از پرورش این جانوار خانگی سود زیادی به‌دست آورد.

مهری خاطرنشان کرد: این پرورش‌دهنده متخلف که در فضای اینترنت توانسته مشتریان زیادی داشته باشد، هر زالو را به اسم زالوی مولد به قیمت سه‌هزار تومان به من فروخت، در حالی که بعدها متوجه شدم این زالوها مولد نیستند و ارزش واقعی آنها کمتر از 500 تومان است.

این پرورش‌دهنده زالو ادامه داد: با وجود آنکه سرمایه اینجانب رقم قابل توجهی نیست، اما همه سرمایه‌ای که در اختیار داشتم را برای پرورش زالو اختصاص دادم و متخلفی که قرار بود زالوهای پرورش‌داده شده را از من خریداری کند، پس از آن نه‌تنها به تماس‌های من پاسخ نمی‌دهد، بلکه هیچ اثری از وی برای خریداری یا پاسخگویی در برابر زالوهای غیرمولد صورت نگرفته است.

مهری تصریح کرد: مرکز پرورش زالوی طبی در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شده و قرار است کارگاه آموزشی با حضور نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت برگزار شود.

وی اظهار امیدواری کرد که راه برای چنین متخلفانی که به مثابه ورمی‌کمپوست می‌توانند از جدید بودن این تجربه و عدم اطلاعات کافی فعالان این حوزه سوءاستفاده کنند، بسته شود.

 

 

نظر شما
ادامه