کد خبر: ۲۲۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

کارآفرین برتر لرستان گفت: طرح "کندوی کفباز" برای اولین بار در کشور مطرح شده که با استفاده از این طرح میتوان سالانه تا چندین بار از کندوها عسل برداشت کرد و تا 50 درصد از بیماری زنبورها کاست.

اسدالله عالیخانی، کارآفرین برتر در بخش کشاورزی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا در لرستان، با بیان اینکه میتوان در خوزستان و لرستان دو بار عسل از این کندوها برداشت کرد، اظهار کرد: تعداد برداشتی که میتوان از این کندوها داشت بستگی به زنبوردار دارد و اینکه کندوها در کجا مستقر هستند.

عالیخانی از محاسن این کندوها گفت: بیماری زنبورها حدود 50 درصد به صورت طبیعی کنترل میشود و در این کندوها از آنتیبیوتیک و سموم استفاده نمیشود. فقط داروهای ارگانیک که پسمانده در موم و عسل به جا نمیگذارند، مصرف می شوند.

این کارآفرین برتر اظهار کرد: در حال حاضر 800 کندوی کفباز داریم که سالانه 10 تا 12 تن عسل تولید میکنند.

عالیخانی با بیان اینکه والدین به جای سرمایه و ثروت مادی به فرزندانشان آموزش کار بدهند، ادامه داد: افرادی که به دنبال کار هستند اگر تکان بخورند کار هست فقط همت لازم است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش امروز کاربردی نیست؛ جوانی که امروز مدرک دانشگاهی میگیرد باید علمش کاربردی باشد. جوانان امروز مانند زنبور بیعسل نباشند بلکه در طبیعت بکر و در بستر توانمندیهای محیطی استان تلاش کنند نقشآفرین باشند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
ما که از بس تکون خوردیم رعشه گرفتیم ولی کار نبود.
نظر شما
ادامه