کد خبر: ۲۲۹۱۵

در پی انتشار خبری در «پایگاه خبری یافته» که در آن به انتقاد از اداره کل دامپزشکی استان لرستان در خصوص اقدامات ناکافی برای پیشگیری از بیماری PPR پرداخته شده بود، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان در جوابیه ای به این موضوع پرداخت.

متن این جوابیه به شرح ذیل می باشد:

 

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری یافته

با سلام و احترام

در پی انتشار خبر کذب و غیر کارشناسی پایگاه خبری یافته با عنوان «هشدار: خطر مرگ در کمین حیوانات اهلی و وحشی لرستان / گوزن زرد، نیامده رفت» در روز پنجشنبه 29 مرداد در راستای آگاهی افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه شایعه پراکنی در این خصوص توضیحات و اقداماتی که در این راستان انجام شده بشرح زیر به اطلاع می رسد.

1– طبق ضوابط و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور در بحث قرنطینه و حمل و نقل دامها، بر اساس دستورالعمل های مدیریت و مبارزه با بیماریهای مشترک، قبل از ورود و خروج دام ها بایستی به لحاظ سلامت، واکسیناسیون و قرنطینه مورد بازدید و معاینات کارشناسان دامپزشکی قرار گیرد به نحوی که به محض گزارشی مبنی بر شیوع یک بیماری در منطقه با تشکیل جلسات بحران ادارات و مسئولین مختلف اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری بصورت ضرب العجل اجرا می شود.

این اداره کل نیز از بدو گزارش شیوع بیماری PPR در منطقه هفتاد قله استان مرکزی با هماهنگی ادارات مرتبط اقدام به واکسیناسیون دامهای شهرهای استان هم مرز با استان مرکزی نموده، لذا در شهرستان الیگودرز تعداد 30531 راس، ازنا 17780 راس و دورود 39066 راس بر علیه بیماری PPR  واکسینه شده اند.

2– به محض گزارش شیوع بیماری PPR در حیات وحش استان مرکزی، جلسه بحران در اداره کل محیط زیست استان و با حضور معاونت بحران استانداری و مدیر کل دامپزشکی استان لرستان و همچنین کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست تشکیل گردید که مصوبات در صورتجلسه شماره 2001/2-26/94 مورخ 31/5/94 موجود و مستند می باشد.

3– بدنبال عملیات مایه کوبی بر علیه بیماری PPR یک دوره کلاس آموزشی – ترویجی در رابطه با آشنایی با این بیماری و راه های پیشگیری و کنترل آن جهت روستائیان، عشایر، دامداران و همچنین محیط بانان اداره کل محیط زیست در شهرهای الیگودر، ازنا و دورود برگزار گردید.

4– با توجه به خریداری یک راس گوزن از استان مرکزی به علت شایع شدن و بروز بیماری در استان مرکزی از ورود آن به استان جلوگیری شده است، لذا با هماهنگی دامپزشکی استان مرکزی اقدامات کارشناسی شده در قرنطینه ضدعفونی اماکن و جایگاه های دام در مناطق مرزی مشترک با استان مرکزی بعمل آمده است.

در پایان از مدیر پایگاه خبری یافته انتظار داریم جهت اطلاع رسانی درست به مردم اخبار سایت خود را از منابع معتبر و همچنین نظرخواهی از کارشناسان خبره این کار خصوصاً در مورد اخبار بهداشتی تهیه نمایند.

مقتضی است نسبت به اصلاح مطلب درج شده اقدام گردد.

 

روابط عمومی دامپزشکی لرستان

 

 

نظر شما
ادامه