کد خبر: ۲۲۹۵۱

خفاش‌ها باروری درختان را افزایش می‌دهند

خفاش‌ها می‌توانند قدرت باروری درختان منطقه گرمسیری را تا بیش از دوبرابر افزایش دهند.

به گزارش اقتصاد سبز، یک تیم بین‌المللی علمی - پژوهشی در دانشکده علوم کشاورزی کالیفرنیا، طی تحقیقات گسترده خود برای یافتن راه‌حل‌های بهینه رشد و پرورش درختان و گیاهان، به این نتیجه رسیده‌اند که خفاش‌ها می‌توانند قدرت باروری درختان منطقه گرمسیری را تا بیش از دوبرابر افزایش دهند.

این محققان معتقدند هنگامی که خفاظ‌ها روی درختان گرمسیری می‌نشینند، موادی از بدن آنها به تنه درخت انتقال پیدا می‌کند که برای ریشه و دانه‌های گیاهی مفید بوده و قدرت رشد و پرورش آنها را دوچندان خواهد کرد. این در حالی است که حتی فضولات بدن خفاظ‌ها نیز برای رشد دانه‌های گیاهی مثمرثمر بوده و به پرورش زودهنگام آنها کمک بسزایی می‌کند.

نتایج این بررسی و تحقیقات باعث شده است تا محققان تصمیم به جمع‌آوری فضولات بدن خفاظ‌ها و ماده‌ای که از بدن آنها پخش می‌شود، بگیرند.

این اقدام باعث می‌شود تا بتوان از این ماده به‌عنوان یک ماده تقویت‌کننده درختان و گیاهان در هر مکان و هر زمان استفاده کرد و بهره لازم را برد. همچنین می‌توان به مرور زمان این نوع ماده را در بسته‌بندی‌های متفاوت در فروشگاه‌های مرتبط در سراسر دنیا عرضه کرده و مورد بهره‌وری باغداران قرار داد.

 

 

نظر شما
ادامه