کد خبر: ۲۲۹۸۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
«دکتر مهدی خلج» در آیین بهره‌برداری از این بیمارستان اظهار داشت: توسعه مراکز خدماتی بخش خصوصی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد؛ حمایت از مراکز خدمات درمانی خصوصی حوزه دام و طیور ضروری است ...

حکیم مهر - نخستین بیمارستان دامپزشکی غرب کشور با حضور استاندار ایلام و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ایلام افتتاح شد.

«دکتر مهدی خلج» در سومین روز از هفته دولت در آیین بهره برداری از بیمارستان دامپزشکی استان ایلام با ذکر اینکه توسعه مراکز خدماتی بخش خصوصی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: حمایت از مراکز خدمات درمانی خصوصی حوزه دام و طیور ضروری است.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید کنندگان دام و طیور و فراورده های دامی و نیز واحدها و مراکز ارائه خدمات به دامداران از سیاست های دولت و برنامه های سازمان دامپزشکی کشور است.

وی اظهار داشت: 5700 مرکز غیر دولتی در زمینه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به دامداران و تولیدکنندگان دام و طیور در کشور فعال هستند و 23 هزار نفر نیز در این مراکز به فعالیت مشغول هستند.

خلج ادامه داد: تا کنون 2 هزار و 80 پروانه تولید داروهای دام صادر شده است و یک هزار و 500 قلم دارو نیز به کشور وارد می شود و 130 کارخانه و 30 مرکز کشوری و 300 مرکز استانی در زمینه توزیع و پخش دارو در سراسر کشور فعال است.

وی تاکید کرد: سیاست اصلی کشور تسهیل در ارایه خدمات مطلوب به مردم و متقاضیان است و توسعه مراکز درمانی بخش خصوصی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار ایلام نیز در این آیین با ذکر اینکه نخستین و مجهزترین بیمارستان دامپزشکی غرب کشور به همت بخش خصوصی در کمتر از 2 سال ساخته و به مرحله بهره برداری رسید، اظهار داشت: برای استان ایلام که محور اقتصاد و معیشت اصلی آن بر پایه دامداری و دامپروری است احداث این مرکز ضرروی و اجتناب ناپذیر بود.

محمدرضا مروارید گفت: با توجه به وجود مرز مهران و نگاه صادراتی به دام های مازاد استان و نیاز به وجود واحد های قرنطینه احشام قبل از صادرات برای تایید سلامت این دام ها می توان از خدمات این بیمارستان استفاده کرد.

وی افزود: این مرکز همچنین می تواند به محلی برای آموزش علمی وعملی به دانشجویان رشته های مختلف دامپزشکی و ارتقای سطح علم و مهارت فعالان این حوزه باشد و امید است با کمک دستگاه های اجرایی مرتبط این بیمارستان توسعه بیشتری یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در این مراسم اظهار داشت: این بیمارستان سال گذشته کلنگ زنی شد و با اعتباری دو میلیارد تومانی به مرحله بهره برداری رسیده است.

دکتر وهاب پیرانی افزود: یک میلیارد تومان از اعتبار احداث این بیمارستان از تسهیلات بانک سپه و یک میلیارد تومان نیز توسط بخش خصوصی اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت دامی و امکان صادرات دام زنده و فراورده‌های دامی از استان ایلام به کشورهای همسایه این بیمارستان می‌تواند در تضمین سلامت دامی چه داخل استان و چه صادراتی موثر باشد.

بیمارستان دامپزشکی ایلام با آورده 10 میلیارد ریالی بخش خصوصی و تخصیص 10 میلیارد ریال از سوی سازمان جهاد کشاورزی و از محل صندوق طرح توسعه کشاورزی افتتاح شد.

این بیمارستان که عملیات اجرایی آن اواخر سال 92 شروع شد مجهز به بخش های مختلفی چون اتاق عمل، آزمایشگاه، اندوسکوپی، حیات وحش و... است.

استان ایلام با حدود 2 میلیون واحد دامی یکی از مراکز دامپروری کشور محسوب می شود.

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی پور
|
-
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
0
0
لطفا امکانات بیمارستان را اعلام کنید که ببینیم واقعا بیمارستانه یا فقط اسم بیمارستان رو یدک میکشه؟
دکتر حاجی قلیزاده
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
0
0
با سلام .حکیم مهر عزیز لطفاً خبر اصلاح شود فکر کنم اولین بیمارستان غرب کشور و حتی به گمانم کشور در شهرستان سقز کردستان توسط جناب آقای دکتر سرحدی تاسیس شده است.مرسی
دکتر حاجی قلیزاده
|
-
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
0
0
ضمناً فکر کنم سال74تاسیس شده باشه.
رضایی
|
-
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
کاش می شد عظمت اسم ها و عنو ان ها خراب نمی شد.بمارستان کدامه کل فضاش 100 متر نیست .این بند خده یک میلیارد وام 4/درصدی در زمان اس محمود دریافت کرد نزدیک200 تومان هزینه 800 تومان رفت جایی دیگه واقعا لازم بود رییس سازمان باد و اسه افتتاح
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
چرا سخت میگیرین؟اضافه شدن یک خط به رزومه .................... جهت افتتاح بیمارستان اینقدرها هم بد نیست. مبارک باشه
عیس
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
همش الکی و کذب و سرکار گذاشتن یه عده است وام به اطرافیان ......... فقط
محمد
|
-
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
دوستان به جای اضهارات بی پایه لطف بفرمایید از مجموعه یک بازدید داشته باشند. پذیرای تمام دوستان هستیم
مساحت عرصه بیمارستان 14000مترمربع
مساحت ساختمان مجموعه 750متر مربع
شامل بخش معاینه دام بزرگ
بخش طیور
داروخانه
واحد مایه کوبی
آزمایشگاه میکروبیولوژی
آزمایشگاه هماتولوژی وانگل شناسی
بخش تلقیح مصنوعی
کتابخانه و سالن مطالعه
کلاس آموزشی
بخش جراحی و سونوگرافی
بخش حیات وحش
و...........
مدیریت حکیم مهر با کمال افتخار منتظر بازدیدتان جهت تنویر افکار مخاطبین عزیز هستیم
با احترام مدیریت بیمارستان دامپزشکی ایلام
marya
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
سلام تبریک میگم انشالله شاهد موفقیتای روز افزون شما و جامعه دامپزشکی باشیم...
نظر شما
ادامه