کد خبر: ۲۳۰۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش پایگاه خبری پلیس البرز، مصطفی جوکار اظهار داشت: عصر روز گذشته در پی تماس تلفنی صاحب یکی از گاوداری‌های حومه شهرک صنعتی اشتهارد با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تلف شدن دام‌های گاوداری، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری این شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: پس از حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد که تعداد 2 رأس گاو پرواری تلف شده و مابقی گاوها از حالت عادی خارج و در معرض تلف شدن می‌باشند.

جوکار ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده و اعزام دامپزشک به محل، در بررسی اولیه مشخص شد که علت تلف شدن دام‌ها ماده مسمومی بوده که به آنها خورانده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد گفت: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تحقیقات تکمیلی جهت مشخص شدن انگیزه فرد یا افرادی که باعث تلف شدن دام‌ها شده بودند آغاز شد تا اینکه در اطلاعات میدانی به دست آمده از موقعیت گاوداری و رفت و آمدهای افراد به مکان مذکور و اظهارات صاحب گاوداری، مشخص شد که فرزند مالک گاوداری صبح روز حادثه جهت خرید یک نوع سم حشره‌کش به دامپزشکی مراجعه کرده و پس از خرید سم و خوراندن آن به دام‌ها، مشاهده می‌کند که دام‌ها دچار تغییر حالت شده و 2 راس از آنها نیز تلف شدند.

جوکار افزود: طبق اظهارات دامپزشک مربوطه مشخص شد که خریدار سم به جای خرید یک نوع سم گیاهی به نام «دیازینون» که به منظور نابود کردن حشرات به کار می‌رود و در گاوداری استفاده می‌شود اشتباهی سم دیگری را تهیه کرده که برای سلامتی دام‌ها بسیار خطرناک و کشنده است.

با سهل‌انگاری فرزند صاحب دامداری 2 راس دام تلف شده و مابقی حیوانات در معرض تلف شدن قرار گرفتند که با اقدام به موقع دامپزشک مابقی دام‌ها از مرگ نجات یافتند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
|
-
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
با سلام بهتر است که اقدامات انجام شده توسط دامپزشک ذکر شود تا فعالیت های دامپزشکی برای خوانندگان ملموس تر باشد و موجب شناسایی بهتر این رشته برای عموم باشد
PAPION
|
-
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
ظاهرا علت اصلی حادثه سمپاشی نامناسب دامدار بوده است. دکتر حسنی رئیس اداره دامپزشکی اشتهارد از نیروهای سختکوش ومتعهدسازمان دامپزشکی بوده که باتمام توان مشغول برطرف نمودن مشکلات موجود در حوزه شهرستان اشتهارد می باشد.
نظر شما
ادامه