کد خبر: ۲۳۰۵۰

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین از کاهش شش درصدی کانون های بیماری برونشیت در این استان در طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر بهمن نقیبی» افزود: با توجه به افزایش نظارت ها و پیگیری های صورت گرفته توسط بخش دولتی و با همکاری بخش خصوصی، میزان کانون های بیماری برونشیت در طی دو سال اخیر با شش درصد کاهش از 620 مورد به 584 کانون کاهش یافته است.

وی اظهارکرد: افزون بر 73 میلیون قطعه جوجه در واحدهای مرغداری زیر نظارت این اداره کل پرورش یافته است که این میزان نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته از رشد 25 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در ادامه از نظارت بر کشتار 43 هزار و 968راس دام سبک و 12هزارو 500 راس دام سنگین در سال جاری خبر داد و گفت: براساس این نظارت سه هزار و 392 تن گوشت قرمز سالم وارد بازار شده و 26تن گوشت قرمز غیرقابل مصرف نیز در کشتارگاهها حذف و معدوم شده است.

به گفته وی همچنین با نظارت های صورت گرفته بر کشتار تعداد هفت میلیون و 353 هزار و 746 قطعه مرغ حدود 14هزار تن گوشت مرغ سالم استحصال و 129 تن گوشت مرغ غیرقابل مصرف در واحدهای کشتارگاهی از چرخه مصرف حذف شده است.

نقیبی در پایان با اشاره به اینکه نظارت بر واحدهای تولیدی و توزیعی از وظایف این اداره کل است، گفت: با انجام بیش از 67 هزار مورد بازدید و تشکیل 199 فقره پرونده قضایی، افزون بر 15 تن انواع فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف از این واحدها کشف و ضبط و معدوم شده است.

 

 

نظر شما
ادامه