کد خبر: ۲۳۱۵

حکیم مهر -  سرپرست اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در اقدامی با اعلام موافقت با صدور مجوز برای نقل و انتقال بین استانی دام‌ها، فعالیت نظارتی خود را در قرنطینه‌های دامی شدت بخشید.

دکتر جواد اعلمی در آغاز طرح به خبرنگاران گفت: به تازگی و با توجه به لزوم ایجاد راهکارهایی برای عرضه بیشتر گوشت قرمز در بازارهای مصرف، دامپزشکی استان با درخواست نهادهای ذی‌ربط مبنی بر لغو ممنوعیت نقل و انتقال بین استانی دام‌ها موافقت کرده است.
وی گفت: این اقدام صرفاً در مورد دام‌های سالم صورت می‌گیرد و مراقبت‌های قرنطینه‌ای و بهداشتی نیز با شدت بیشتری انجام می‌شود تا هیچ مشکلی به وجود نیاید.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان یادآور شد: با توجه به اجرای هماهنگ نخستین مرحله واکسیناسیون رایگان تب برفکی در استان همزمان با سایر نقاط کشور تاکنون بیش از 600 هزار راس دام سبک و 280 هزار راس دام سنگین علیه بیماری مذکور مایه‌کوبی شده‌اند و این عملیات با بهره‌گیری از تمام توان و تجهیزات بخش‌های دولتی و خصوصی در حال اجراست.
وی با توجه به حساسیت موضوع، مجددا از نیروهای انتظامی نیز خواست تا از تردد بدون مجوز دام‌ها در سطح جاده‌های استان به طور کامل ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشکی منطقه گزارش کنند تا هماهنگی لازم با مراجع قضایی انجام شود.
اعلمی افزود: افرادی که بدون مجوز دامپزشکی مبادرت به حمل و نقل دام اعم از سبک و سنگین را داشته باشند، به عنوان متخلف شناخته شده و در اسرع وقت با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی یادآور شد: با توجه به انجام اقداماتی نظیر واکسیناسیون دام‌ها و گسترش فعالیت قرنطینه‌های دامی، این بیماری ویروسی در استان کنترل شده اما هرگونه رفتارهای غیربهداشتی و نادیده گرفتن دستورالعمل‌های دامپزشکی به ویژه حمل و نقل غیرمجاز دام‌ها، احتمال بروز مخاطرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را با خود به همراه داشته و صنعت دامپروری استان را با بحران مواجه خواهد کرد.

 

نظر شما
ادامه