کد خبر: ۲۳۴۵۵

ایجاد لاین تخم چشم‌زده قزل‌آلا در ایران/ پیش‌بینی ادامه ازسرگیری صادرات میگو به فرانسه

در برنامه داریم با همکاری بخش خصوصی ایران، از تجارب و دانش فنی فرانسوی‌ها برای ایجاد خط تولید لاین تخم چشم‌زده قزل‌آلا در داخل کشور استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ایران امروز در گفتگو با خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: امیدواریم که با ورود هیئت فرانسوی شاهد ازسرگیری مجدد میگو و سایر آبزیان باشیم.

«عیسی گلشاهی» افزود: از پنج سال گذشته به‌دلیل تحریم‌ها و برخی دلایل دیگر، صادرات میگو به فرانسه قطع شد که در این مقطع هم برخی تجار اقداماتی را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: نقل و انتقالات مالی در این مدت انجام نشد، اما امیدهای تازه‌ای آغاز شده است.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ایران ادامه داد: تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا از کشور فرانسه وارد می‌شود، اما مذاکرات جدی‌تری برای ایجاد لاین‌ها و انجام فعالیت‌های اصلاح نژادی در این بخش آغاز شده است.

گلشاهی تصریح کرد: بخش غیردولتی مصمم است که تولید لاین ماهی قزل‌آلا را در داخل کشور آغاز کند که در این بین از تجارب و دانش فنی فرانسوی‌ها و کمک‌های سازمان شیلات برخوردار خواهند بود.

وی یادآور شد: استفاده از تجارب، دانش فنی و مولدان ماهی فرانسوی در صورت به نتیجه رسیدن این مهم وجود خواهد داشت.

گلشاهی درباره صادرات مجدد میگوی ایرانی به فرانسه نیز تأکید کرد: میگوی ایرانی سالم، بدون آنتی‌بیوتیک و مواد افزودنی است و اروپایی‌ها نیز استقبال خوبی برای مصرف آن دارد که پیش‌بینی می‌شود صادرات میگو دوباره از سر گرفته شود.

 

 

نظر شما
ادامه