کد خبر: ۲۳۴۸۳

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از صادرات 27 هزارتن انواع کالاهای مرتبط با دام و طیور به ارزش بیش از 34 میلیون دلار در 6 ماهه امسال به بیش از 25 کشور جهان خبر داد که طی 1554 مجوز بهداشتی دامپزشکی به اقصی نقاط جهان صادرشده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در اولین روز از هفته دامپزشکی با اعلام این خبر اظهارداشت: این میزان صادرات که در قرنطینه های دامپزشکی به ثبت رسیده است، بیش از 5هزار و 593تن نسبت به مدت مشابه افزایش داشته و انواع کالاهای مرتبط با دام و طیور را در بر می گیرد که با مجوز این اداره کل به کشورهای دیگر صادر شده است.

دکتر مجید روحانی نژاد اظهار داشت: عمده اقلام صادراتی طی مدت یادشده طیور زنده و جوجه یکروزه با ارقام 23هزار قطعه و یک میلیون و 299 هزار قطعه بوده و تخم مرغ در بخش فرآورده های خام دامی خوراکی با 18 هزار تن صادرات طی 6ماهه اول سالجاری در ردیف اول صادرات استان قرار دارد.

وی، دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می گردد.

وی عمده کالاهای صادراتی طی مدت یادشده را شامل انواع فرآورده های خوراکی و غیرخوراکی خام دامی دانست و مقصد صادرات استان در این حوزه را کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس ذکر کرد.

 

 

نظر شما
ادامه