کد خبر: ۲۳۶۱۷

خبرگزاری فارس: لزوم گنجاندن تخم‌مرغ در سبد مصرفی روزانه خانوار

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بر لزوم قرار گرفتن تخم‌مرغ در سبد مصرفی روزانه خانوار تأکید کرد.

سیدبهمن نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به ویژگی‌های غذایی برجسته تخم‌‌مرغ و نیاز بدن به این ماده ارزشمند اظهار کرد: امروز روز جهانی تخم‌مرغ است که شعار زندگی سالم با مصرف یک تخم‌مرغ در روز برای توجه بیش از پیش مردم به آن انتخاب شده است.

وی بیان کرد: مسئولان دامپزشکی در عموم شهرستان‌های استان برای تشویق مردم و قرار گرفتن این ماده غذایی در سبد خانوار تلاش دارند تا زمینه سلامت هرچه بیشتر جامعه فراهم شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: یکی از اقدامات مورد نیاز، آشنا کردن کارکنان و نیروهای دامپزشکی با این امر است تا به عنوان بخشی از جامعه و مردم استان برای افزایش مصرف این ماده اقدام شود.

این مسئول ادامه داد: عموم کارکنان در روز جهانی تخم‌مرغ همراه با مردم مراجعه‌کننده، صبحانه کاری خود را با مصرف تخم‌مرغ آغاز کردند، این اقدام موجب می‌‌شود حساسیت و علاقه مردم برای مصرف روزانه حداقل یک تخم‌مرغ بیشتر شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمده تخم‌مرغ در جهان است، تصریح کرد: 12 درصد از این ماده ارزشمند غذایی در استان قزوین تهیه و صادر می‌شود که علاوه بر مزایای اقتصادی و جذب سرمایه موجب رونق گرفتن تولید و ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

نقیبی یادآور شد: با اظهار تأسف سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور ما و استان قزوین از استاندارد جهانی پایین‌تر بوده و باید از ظرفیت موجود در قزوین برای بهبود این شاخص سلامت استفاده شود؛ توصیه‌های پزشکی و برنامه‌ریزی والدین برای گرایش روزافزون کودکان و نوجوانان به صرف تخم مرغ بسیار مؤثر است.

18 تیم دامپزشکی در روستا به مناطق محروم قزوین اعزام شدند

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌‌های صورت‌گرفته در روز روستا اشاره و خاطرنشان کرد: خدمات متنوعی از جمله درمان دام‌های روستاییان، ارایه داروی ضد انگل به دام‌ها، مایه‌کوبی آنها، ضدعفونی و سم‌پاشی محیط‌های نگه‌داری از دام، واکسینه کردن پرندگان اهلی روستاییان و توزیع یادداشت‌های آموزشی همراه با راهنمایی‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری‌ها ه صورت رایگان در روستاهای دورافتاده و محروم در روز روستا انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ابراز کرد: خدمات یادشده در ایام دیگر سال با پرداخت هزینه از سوی بخش خصوص در روستاها انجام می‌شود که در روز روستا ضمن بهبود سلامت دامی روستاهای محروم زمینه  ارتقای توان اقتصادی مردم ساکن در این منطقه نیز صورت گرفت.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی برای توسعه امور بهداشتی در روز روستا، 18 گروه را سازماندهی کرده که برای ارایه خدمات به روستاهای محروم  قلعه قره‌داش، سلطان بلاغ، آقچه‌مزار، داراسرور، کردان‌ده و کمال‌آباد اعزام شدند.

 

 

برچسب ها: تخم مرغ، قزوین،
نظر شما
ادامه